- Sportkocsis vezetői környezet, intuitív, nagyméretű kijelzők és 5G csatlakoztathatóság: az új, páratlan külsejű Puma egyszerűbbé, élvezetesebbé és praktikusabbá varázsolja a nagyvárosi autózást
- Az új Puma a legmodernebb technológiákkal lett felvértezve, többek között SYNC 4 rendszerrel és a radar, kamera és térkép alapú prediktív sebességtartó asszisztenssel, valamint 360 fokos kamerarendszerrel.
- A MegaBox tárolóhelynek köszönhetően öt utasnak és csomagjaiknak is elegendő tér jut a mild hybrid hajtású, városbarát crossoverben.
- Még idén bemutatkozik a tisztán elektromos hajtású Puma Gen-E változat is
KÖLN, Németország, 2024. február 7. – A Ford ma bejelentette a megújult Pumát, amely az amerikai márka Európában legnépszerűbb személyautójának 1 csúcstechnológiás evolúciója. Hamisítatlan stílusával, elsőrangú vezetési élményével és sokoldalúságával és praktikumával új szintre emeli a kompakt crossoverek adta élményt.
A korábbról ismert szembetűnő külső formatervezés mellé a megújult Puma egy még kifinomultabb belsővel érkezik. Az áramló vonalak és az egybefüggő dizájnelemek a legmodernebb digitális kijelzőkkel ötvöződnek, hogy modern vezetési környezetet teremtsenek a még élvezetesebb és kényelmesebb utazások érdekében.
A legújabb generációs, felhőalapú SYNC 4 infotainment rendszer, amelyet 5G kapcsolat 2, "lebegő" 12 hüvelykes középső képernyő és formás soundbar egészít ki. Az új rendszer segítségével zökkenőmentesen használhatóak az Apple CarPlay és Android Auto 7 szolgáltatások vezeték nélküli is.
Az új Puma fejlett vezetéstámogató rendszerei közé tartozik az intelligens adaptív sebességtartó automatika, amely a kamerák és radarok mellett GPS technológiát is használ, hogy az útviszonyoknak megfelelő sebességgel haladjon az autó. Emellett a Pumához már elérhető a 360 fokos kamerarendszer is.
Az új Puma praktikusságát az innovatív MegaBox jellemzi, amely további 80 liternyi, a csomagtér padlójába integrált tárolóhelyet biztosít. Ezzel körülbelül 115 cm magas tárgyak akár függőlegesen is tárolhatók a csomagtérben. A MegaBox 456 liter hasznos csomagtér-kapacitást biztosít öt személy mellett a 4,2 méter hosszú Pumában. Ennek eredményeképpen a Puma magabiztosan és kényelmesen megbirkózik a családi nyaralások és egyéb kalandok kihívásaival.
Az agilis, mégis üzemanyag-takarékos mild hybrid hajtás kiváló társ a városi közlekedéshez és a hétvégi kalandokhoz, hiszen legnagyobb teljesítménye 155 lóerő, sőt az új, sportos Puma ST Powershift változatnál akár 170 lóerővel is számolhatunk. 3,4
A Ford azt is bejelentette a mai napon, hogy még idén bemutatja a tisztán elektromos hajtású Puma Gen-E modellt, vagyis az első Pumát, amely menet közben egyáltalán nem bocsát ki káros anyagokat. 5
„Puma tulajdonosok mondták, hogy mennyire is szeretik vezetni a legstílusosabb kis crossovert és azt is, hogy az egyedülálló MegaBox adta lehetőségek közül nap mint nap ismernek meg újabbakat. Azt mondták, hogy egy izgalmas beltérrel és a legfejlettebb csatlakoztatott technológiákkal a Puma egy új szintre lépne”, nyilatkozta Jon Williams, a Ford Blue Europe vezérigazgatója. "Pontosan ezt valósítottuk meg; előremutató stílus, magával ragadó digitális élmény és ugyanaz a zökkenőmentesen integrált SYNC 4 csatlakoztathatóság, mint a nagyobb modellekben, például az új Ford Kugában. Mindez egy olyan gazdagított és egyszerűsített kínálatban, amely minden eddiginél könnyebbé teszi az ügyfelek új generációja számára, hogy a kalandjaikhoz megfelelő Pumát válasszák."
Technológia, amely megkönnyíti az életet
Két nagyméretű képernyő segíti a vezetőt, hogy azonnali információkat kapjon a járművéről és a környezetéről. Az éles képet adó, 12,8 colos digitális műszeregység személyre szabható, így mindig azok az adatok jelennek meg rajta, amit az autós a leghasznosabbnak tart, a nagy felbontású 12 colos központi érintőképernyőn pedig jól áttekinthetők és kezelhetők a térképek, az infotainment rendszer és az olyan funkciók, mint például a klímaberendezés vagy az ülésfűtés.
Az új Pumában a SYNC 4 rendszer 6 kétszer olyan erős hardveres kapacitással működik, mint az előző modellváltozatban, így a vezető még gyorsabban elérheti a leggyakrabban használt funkciókat. A beszédvezérlés megérti a hétköznapi szófordulatokat, az okostelefonok pedig könnyen integrálhatók a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto 7rendszereken keresztül, ráadásul a készülékek vezeték nélkül is tölthetők.8,9
Az új Pumával egyszerűbb autózni. A „Stop&Go” és sávközép tartó funkciókkal kiegészített Intelligens Adaptív Sebességszabályozó Automatika 9,10,11 jóval természetesebb érzetet keltve gyorsít és fékez, a Prediktív Sebességasszisztens 9,10 pedig szabályozza a tempót a kanyarokban, a körforgalomban, vagy autópályákról való fel- és lehajtásnál. A városi utcákon a 360 fokos kamerarendszer 9,10,12felülnézeti képet ad a Pumáról és környezetéről, így a precíz parkolás könnyű feladattá válik.
Az új fényszórók jóval többet nyújtanak a friss formavilágnál és jellegzetes fénydizájnnál. Az opcionális Dinamikus Mátrix LED technológia Prediktív Dinamikus Kanyarvilágítás 9,10 technológiája folyamatosan figyeli az autó előtti útszakaszt, és bevilágítja a kanyarokat, hogy a vezető még jobban lásson.
A vásárlók választhatnak a Titanium, az ST-Line és az ST-Line X kivitelek közül, amelyek mindegyikét a Puma immár ikonikussá vált kupés külső vonalvezetése jellemzi, egyedi lökhárító- és hűtőrács-kialakítással és könnyűfém keréktárcsa-dizájnnal. Az autó markáns megjelenését hatféle fényezés egészíti ki (köztük a Pumához újonnan kínált Cactus Grey árnyalat), illetve a kilépő fény, amely Puma-emblémát vetít az úttestre. 8
Az új Pumát a Ford 1,0 literes EcoBoost Hybrid motorja hajtja, amelynek 48 voltos mild hybrid technológiája mérsékli az üzemanyag-fogyasztást, és akár 155 lóerő 3,4 teljesítményt biztosít. A sportos vezetők számára a Ford Performance kifejlesztette az új Puma ST Powershift modellt – sportos futóművel, stílussal és felszereltséggel, és akár 170 lóerős csúcsteljesítménnyel3,4, amit az alapáron kínált, villámgyors hétfokozatú automata sebességváltó továbbít a kerekekhez. Ez a váltómű egyébként a többi Puma-változathoz is megrendelhető opcióként.
Az Európában tervezett Puma a Ford Otosan modern romániai gyárában, a Craiova Üzemben készül.
1A Ford of Europe a 20 hagyományos európai piacáról szóló értékesítési jelentésében számol be: Ausztria, Belgium, Nagy-Britannia, Csehország, Dánia, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Írország, Lengyelország, Lengyelország, Németország, Norvégia, Olaszország, Portugália, Spanyolország, Románia, Svédország, Svájc és Magyarország.
2 A hálózatba kapcsolt szolgáltatások és funkciók működése az elérhető hálózattól és a kompatibilitástól függ. Az 5G hálózat nem érhető el mindenhol. A technológia/mobilhálózatok/járműképességek fejlődése korlátozhatja a rendszerek funkcióit, és megakadályozhatja a hálózatba kapcsolt szolgáltatások működését. A WiFi hotspot eléréséhez külön előfizetés szükséges.
3 A teljesítmény, a forgatónyomaték, a hasznos teherbírás és a WLTP üzemanyag-fogyasztás adatai önmagukban értelmezendők, és legkedvezőbb értékük nem egymással párhuzamosan jelentkezik.
4 A Puma 125 LE 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift modellváltozat CO2-kibocsátása 127-143 g/km, üzemanyag-fogyasztása 5,6‑6,3 l/100 km (WLTP).
A Puma 125 LE 1.0 EcoBoost Hybrid manuális sebességváltós modellváltozat CO2-kibocsátása 119-135 g/km, üzemanyag-fogyasztása 5,3‑6,0 l/100 km (WLTP).
A Puma 155 LE 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift modellváltozat CO2-kibocsátása 125-142 g/km, üzemanyag-fogyasztása 5,5‑6,3 l/100 km (WLTP).
A Puma ST Powershift modellváltozat CO2-kibocsátása 135-146 g/km, üzemanyag-fogyasztása 6,0-6,5 l/100 km (WLTP).
A CO2-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás értékei az egyes piacokon forgalmazott modellváltozatok különbözőségei miatt változhatnak. Az üzemanyag/energiafogyasztási, CO₂-kibocsátási és az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolság WLTP mérés szerinti adatait az Európai Unió 715/2007/EC számú szabványa által előírt technikai kívánalmak és műszaki adatok alapján, illetve a legfrissebb 2017/1151 EU direktíva alapján regisztrálták. Az alkalmazott, szabványos tesztelési eljárások lehetővé teszik a különböző járműfajták és gyártmányok összehasonlítását.
5 A hatótávolság, az üzemanyag-fogyasztási és a CO₂-kibocsátási hivatalos, homologizált adatait a forgalmazás kezdetéhez közelebbi időpontban teszi közzé a Ford. A WLTP vezetési ciklus szerinti számítások alapján. Az itt közölt hatótávolság (tervezett célérték a WLTP szabvány alapján) teljesen feltöltött akkumulátorra értendő, az aktuális szériától és akkumulátor-konfigurációtól függően. A tényleges hatótávolságot olyan tényezők is befolyásolhatják, mint a külső körülmények, a vezetési stílus, az út jellege, a jármű állapota, a lítiumion akkumulátor kora és állapota.
6 Ne vezessen zavaró körülmények hatása alatt. Ha lehetséges, használja a rendszerek hangvezérlését. Bizonyos funkciók zárolva lehetnek, amíg az autó sebességváltója menetfokozatba van kapcsolva. Nem minden funkció kompatibilis az összes telefonkészülékkel.
7 Aktív adatcsomaggal és kompatibilis szoftverrel rendelkező telefon szükséges. Használat közben a SYNC 4 nem vezérli a harmadik féltől származó termékeket. A harmadik felek kizárólagos felelősséggel tartoznak termékeik működéséért.
8 Az itt rendelkezésre álló Qi vezeték nélküli töltés nem minden mobiltelefonnal kompatibilis.
9 Opcióként rendelhető.
10 A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását, és a biztonságos autózást. Részletek a Felhasználói Kézikönyvben.
11 Ha a jármű három másodpercnél hosszabban áll, a vezetőnek be kell avatkoznia, megnyomva a “RES” gombot vagy a gázpedált, hogy a rendszer újra működjön.
12 A kamerák csak 10 km/órás sebesség alatt működnek.
13 A maximális teherbírást behatárolja a rakomány tömege és súlyelosztása.