Szeljük át Európát egy Mustang Mach-E volánja mögött!
Kezdjük azzal: mit is tud pontosan a Mustang Mach-E akkumulátora? Tulajdonképpen bátran számolhatunk egy benzinmotoros autó hatótávolságával, hiszen az összkerékhajtású SUV-ban a nagyobb akkuval 540 kilométert tehetünk meg, míg egy hátsókerékhajtású változatban a bővített kapacitású akkumulátor nagyjából 610 kilométerre elég áramot tárol. Azért csak nagyjából, mert ez a távolság hosszabb és rövidebb is lehet attól függően, hogy:
milyen gyorsan autózunk,
mekkorákat gyorsítunk,
mekkorákat fékezünk,
mennyire hűtjük vagy fűtjük a kabint,
egyedül utazunk, vagy öten, rengeteg csomaggal.
Nézzünk egy kellemes túrát!
Tegyük fel, hogy a legközelebbi tengerpartra vágyunk, szóval irány Horvátország, pontosabban a festői Opatija! Ez Budapestről elindulva 515 kilométer autózást jelent, méghozzá autópálya-tempóval, ráadásul nemcsak sík vidéken, hiszen a Dinári-hegység szerpentinjein és hágóin is át kell kelnünk. És mivel nyaralni megyünk, meleg időben utazunk (legalábbis reméljük), szóval megy majd a légkondi, az autó pedig meg lesz pakolva utasokkal és mindenféle holmival. Erre szinte biztosan nem lesz elég egyetlen feltöltés, még a nagyobb akkuval sem – de miért is kellene egy lendülettel lenyomni ezt az utat?
Tervezzünk be egy rövid, 20 perces megállót 232 kilométernél, a letenyei határátkelőnél. Ennyi idő alatt az autópálya melletti MOL benzinkútnál majdnem 100 százalékra feltölthetjük az akkumulátort, miközben az utasaink elmehetnek a mosdóba, ihatnak egy üdítőt, és kicsit kinyújthatják a lábukat.
De akkor sincs gond, ha nem teljesen tele akkuval indultunk el otthonról, mert az M7-es magyar szakaszán több mint 10 töltőállomás vár minket az autópálya- pihenőkben, vagy a sztráda közvetlen közelében, szóval bárhol, bármikor megoldható a feltöltés. Ezeken a helyeken több szupergyors DC (egyenáramú) IONITY töltő is található, ahol 10 perc alatt 120 km megtételére elegendő áramot tölthetünk a Mach-E akkumulátorába.
Ha csak kevéssel a határ után szeretnénk tölteni, a 115 kilométeres Letenye-Zágráb szakaszon is számíthatunk legalább 10 állomásra, Zágrábban és környékén pedig szinte mindenhol találhatunk egy töltőpontot.
A Zágrábtól Opatijáig tartó út mentén körülbelül 10-20 kilométerenként akad egy töltőállomás, így még a sűrű nyári forgalomban is biztosan beállhatunk egy szabad helyre.
Persze ha már a határnál megoldottuk a töltést, az Opatijáig hátralevő 289 kilométeren már megállás nélkül végigsuhanhatunk, a horvát szállásadó pedig biztosan tud ajánlani néhány töltőt a közvetlen közelben.
…és ha már ott vagyunk
Amikor Opatija környékén kirándulgatunk a családdal, bármerre is indulunk a partvidéken, 500-1000 méterenként találunk egy töltőpontot a strandok, éttermek és turistalátványosságok mellett.
Igazából a helyi töltőket az egész nyaralás során igazából csak egyszer-kétszer kell használnunk, hiszen a Mach-E 400-600 kilométeres hatótávolsága elég lesz egy sor rövidebb kiruccanásra. Valószínűleg csak a nyaralás utolsó napján kell beállni egy töltőállomásra, hogy tele akkuval vágjunk neki a hazafelé vezető útnak.