Ez nem egy hétköznapi pick-up. Ez egy szuper pick-up.
Az új Ford Ranger Raptor egy terepre született vérbeli kalandor. Minden részét úgy tervezeték meg, hogy uralja az utat - legyen az bármilyen. Egyedülálló a maga nemében.
Hódításra tervezték
Ahogy helyet foglal a Raptor egyedileg tervezett, kényelmes ülésein, rögtön érezni fogja, hogy ez nem egy hétköznapi pick-up. A különböző intelligens rendszerek és fejlett technológiák egyedülálló vezetési élményt kínálnak Önnek, ami semmi máshoz nem fogható. Ráadásul mindössze egyetlen gombnyomással aktiválhatja a hatékony új Terepvezérlési rendszert is, ami a jármű félelmetes képességeit a 6 különböző tereptípushoz optimalizálja. A Normál üzemmód, a Sport üzemmód, a Fű, Kavics és Hó üzemmód, a Sár és Homok üzemmód, valamint a Szikla üzemmód mellett az igazán kemény off-road élményekhez választhatja a különleges Baja üzemmódot is.
Teljesítmény mindenek felett
Az új Ford Ranger Raptor az erőteljes terepképességeket egyesíti a GT szupersportkocsikat és a Focus RS-t is átható Ford Performance DNS-sel. A Ford 2.0 literes EcoBlue dízelmotor precízen megtervezett, speciális bi-turbó változatát egy új, 10-sebességes automata váltóval és kormányra szerelt sebességváltóval párosítottuk. Az eredmény: egyedülálló vezetési élmény. A speciális terepjáró gumiabroncsok segítségével Ön bármilyen terepet meghódíthat a magas homokdűnéktől a sűrű sártengereken és sebes folyású gázlókon át egészen a sziklás és meredek hegyi utakig.
Fejlett biztonsági technológiák
Akár autópályán vezet a célja felé, akár folyókon gázol át, a Raptorban kifinomult biztonsági rendszerek sora gondoskodik az Ön és az utasai védelméről. A fejlett Borulásgátló- és Elektronikus menetstabilizáló rendszerre minden helyzetben számíthat, az Ütközésmegelőző rendszer és a független Vészfék-rásegítő rendszer pedig hatékonyan csökkenti a balesetek előfordulását.
Mindenre felkészült
Az új Ford Ranger Raptor a gondos tervezés eredményeképpen a világ legdurvább terepein is könnyedén megállja a helyét. Az egyedülálló, nagy szilárdságú acélötvözetből kovácsolt alváz a legszélsőségesebb környezeti igénybevételnek is ellenáll. A 28 cm-es hasmagassággal akár egy 85 cm mély vízfolyáson is képes átvágni. A Raptor minden egyes részletét úgy tervezték meg, hogy olyan off-road vezetési élményt nyújtson, amihez semmi nem fogható.
Teljesítményre tervezték
Az új Ford Ranger Raptor az erőteljes terepképességeket egyesíti a GT szupersportkocsikat és a Focus RS-t is átható Ford Performance DNS-sel.
A Ford 2.0 literes EcoBlue dízelmotor precízen megtervezett, speciális bi-turbó változatát egy 10 fokozatú automata sebességváltóval és kormányra szerelt sebességváltóval párosítottuk. Az eredmény: egyedülálló vezetési élmény.
A speciális terepjáró gumiabroncsok segítségével Ön bármilyen terepet meghódíthat a magas homokdűnéktől a sűrű sártengereken és sebes folyású gázlókon át egészen a sziklás és meredek hegyi utakig.
Korszerű, új motortechnológia
Az új Ranger Raptor ultramodern, 2.0 literes, bi-turbó EcoBlue dízelmotorja kiemelkedő teljesítményt biztosít a járműnek, hatékonyabb üzemanyagfelhasználás és kedvezőbb kibocsátás mellett. A 210 LE-s és 500 Nm nyomatékú motor új szintet jelent az off-road világban.
Csökkentett kibocsátás
A Raptor motorja a szigorú Euro 6.2 kibocsátási normáknak is megfelel. Ezek az előírások a levegő minőségének javítását és a kipufogógázok kibocsátásának csökkentését hivatottak szolgálni.
Kifinomult, 10-sebességes, automata sebességváltó
Az új, 10-sebességes, automata váltónak köszönhetően a Raptor gyorsulása egészen figyelemreméltó, miközben a jármű üzemanyag-hatékonysága is kifejezetten kedvező. A valós idejű, adaptív váltásütemezés lehetővé teszi, hogy az erőátviteli rendszer gyorsan és könnyedén alkalmazkodjon a változó körülményekhez. Akár egy sima autópályán, akár nehéz terepen halad célja felé, biztos lehet benne, hogy a Raptor mindig a megfelelő sebességfokozatban dolgozik.
Gyors sebességváltás
A versenyautók világa inspirálta a Raptor könnyű magnéziumötvözetből készült váltókapcsolóit. A kormányra szerelt, könnyen elérhető váltófülek gyors és hatékony sebességváltást tesznek lehetővé anélkül, hogy akár csak egy pillanatra is elengedné a kormánykereket.
Vérbeli terepgumik
A 33"-os terepgumik Raptor alapfelszereltségéhez tartoznak. Különleges kialakítású futófelülettel, hosszabb élettartammal és erősebb oldalfalakkal rendelkeznek, mint a hagyományos gyári gumiabroncsok.
Alacsonyabb fogyasztás az Auto Start-Stop indítórendszerrel
A rendszer automatikusan leállítja a motort, amikor a jármű közlekedési lámpánál vagy forgalmi dugóban várakozik. Amint ismét lehet haladni, csak ki kell nyomni a kuplungot, egyesbe tenni az autót, illetve automata váltó esetén elég csak megnyomni a gázt, és a motor máris újra beindul. Az Auto Start-Stop különösen hatékony a városi forgalomban, ahol akár 10%-kal is képes csökkenteni a (városi) fogyasztást.
Alapvető utazási információk
A Fedélzeti számítógép hasznos adatokkal és információkkal szolgál a megtett útról, az üzemanyag-fogyasztásról, a sebességről és a külső hőmérsékletről. Mutatja a megtehető távolságot is, vagyis megközelítőleg hány km megtétele után kell majd tankolni. Ez különösen hasznos, ha hosszabb távolságra vagy egy elhagyatott helyre kell utaznia.
Hódításra tervezték
Ahogy helyet foglal a Raptor egyedileg tervezett, kényelmes ülésein, rögtön érezni fogja, hogy ez nem egy hétköznapi pick-up.
A különböző intelligens rendszerek és fejlett technológiák egyedülálló vezetési élményt kínálnak Önnek, ami semmi máshoz nem fogható. Ráadásul mindössze egyetlen gombnyomással aktiválhatja a hatékony új Terepvezérlési rendszert is, ami a jármű félelmetes képességeit a 6 különböző tereptípushoz optimalizálja.
A Normál üzemmód, a Sport üzemmód, a Fű, Kavics és Hó üzemmód, a Sár és Homok üzemmód, valamint a Szikla üzemmód mellett az igazán kemény off-road élményekhez választhatja a különleges Baja üzemmódot is.
Alkalmazkodik a körülményekhez
A különböző terepviszonyok eltérő követelményeket támasztanak az autóval szemben. Annak érdekében, hogy Ön a Raptor képességeiből a lehető legtöbbet hozza ki, a Terepvezérlési rendszer segítségével beállíthatja a terepviszonyoknak legmegfelelőbb gyorsulást, kipörgésgátlást, kormányérzékenységet, a sebességváltást, valamint az autó még számos egyéb tulajdonságát. Az 6 különböző üzemmód közül választva Ön minden körülmények között maximális teljesítményt érhet el a Raptorral: Normál üzemmód, Sport üzemmód, Fű, Murva és Hó üzemmód, Sár és Homok üzemmód, Szikla üzemmód, Baja üzemmód.
Versenyre született felfüggesztés
Minden új Ford Ranger Raptorban a legendás FOX Racing felfüggesztés dolgozik. Ez egy különleges, teljesítményre hangolt rendszer, mely képes elnyelni a legdurvább rázkódásokat és könnyedén kisimítja az utak egyenetlenségeit.
Érzi a terepet
Az új Ford Ranger Raptort vezetve menet közben is válthat a 4x2, a 4x4 hajtásmódok között, így a legkülönböző útviszonyok és időjárási körülmények között is magabiztosan uralhatja a járművét. Száraz úton, kényelmesen haladva például érdemes az üzemanyagtakarékosabb 4x2 hajtást választani, ám a terepre érve, vagy rosszabb útviszonyok között bármikor válthat a jobb tapadás és nagyobb kontroll érdekében a 4x4 hajtásokra.
Állítsa be, milyen gyorsan haladhat és a többit bízza a Raptorra
A Sebességtartó automatikával integrált Sebességhatároló rendszerrel Ön egyszerűen beállíthatja a jármű maximális sebességét. Mivel ettől kezdve a rendszer ügyel arra, hogy a beállított értéket ne lépje át, Önnek vezetés közben elég csak az útra figyelnie. Ha pedig gyorsabban vagy lassabban kell haladnia, a gáz- vagy fékpedálra lépve könnyedén felülírhatja a korábbi beállításokat.
Automatikusan bekapcsolódó fényszórók
Az új Ranger nagy teljesítményű Xenon fényszórói érzékelik a fényviszonyok változását és szükség esetén automatikusan felkapcsolódnak. Apróság, de ezzel is könnyebb és biztonságosabb a vezetés.
Segít Önnek betartani a sebességhatárokat
Az Intelligens sebesség asszisztens a sebesség helyes megválasztását segíti, így Ön az útra koncentrálhat. A frontkamera automatikusan érzékeli az érvényes sebességkorlátozást, majd az Intelligens sebesség asszisztens ennek megfelelően szabályozza a maximális sebességet.
Azokat a táblákat is észreveszi, melyeket Ön nem
A Táblafelismerő rendszer azonosítja az út mentén vagy az út felett kihelyezett, állandó vagy ideiglenes közlekedési táblákat. A sebességkorlátozások és előzési tilalmak jelzései a műszerfalon is megjelennek, ezzel is figyelmeztetve a vezetőt a forgalmi változásokra.
Teljes kontroll lejtőn indulásnál
A Visszagurulásgátló lejtőn történő elinduláskor átmenetileg megakadályozza a vissza- vagy előregurulást. A rendszer működésének alapja, hogy 2-3 másodpercig automatikusan fenntartja a féknyomást. Ennek eredményeképpen a vezető akkor is uralma alatt tarthatja a járművet, míg lábát a fékről a gázpedálra helyezi. A rendszer csúszós felületen való megálláskor és elinduláskor is hasznos. Mindemellett a terepen is megfelelően működik, ugyanis a komolybb kalandokra vágyók egyaránt imádni fogják.
Teljes kontroll lejtmenetben
A Lejtmenet-szabályzás (HDC) feladata szabályozni a meredek lejtőn történő ereszkedés sebességét annak érdekében, hogy a vezetőnek ne kelljen fékeznie és gázt adnia. Előre- és hátramenetben egyaránt működik.
A Parkolóradarokkal nyugodtabb a parkolás
A Parkolóradarok segítségével megállapíthatja a járműve és az amögött található akadályok közötti távolságot. Amikor a Parkolóradarok akadályt észlelnek, egy egyre intenzívebb hangjelzéssel figyelmeztetik a vezetőt, ahogy közeledik az akadályhoz.
Könnyebb tolatás
Oszlopok, kerékpárok, alacsony falak…A Tolatókamera megmutatja az összes, jármű mögött található akadályt a középkonzolba épített kijelzőn. Amellett, hogy felfedi azokat az akadályokat is, amelyeket a vezető nem venne észre, a rendszer virtuális vonalak megjelenítésével segíti a legszűkebb helyekre történő parkolást is. A kamera automatikusan aktiválódik, amikor a vezető hátramenetbe kapcsol.
Jobb látási viszonyok, mások elvakítása nélkül
Hasznos segítség éjszakai vezetés esetén az Automatikus fényszóró vezérlés. Szembejövő forgalom esetén a fényszórók automatikusan tompítottra váltanak, megakadályozva, hogy elvakítsa a szembejövőket. A rendszer ezután, a jobb látási viszonyok biztosítása érdekében, automatikusan visszavált országúti fényszóróra.
Ford SYNC rendszer Vészhelyzeti Asszisztenssel
A Vészhelyzeti asszisztens a Ford SYNC rendszer innovatív funkciója, amely egy Bluetooth®-on keresztül csatlakoztatott mobiltelefont használ arra, hogy a jármű utasai közvetlenül hívhassák a helyi segélyhívó központot, ha olyan balesetet szenvedtek, melyben kioldott egy légzsák vagy lekapcsolt az üzemanyag-szivattyú. Ilyenkor megszakíthatja a hívást, vagy beszélhet az operátorral. A rendszer automatikusan elküldi az olyan létfontosságú információkat is, mint például a jármű helyzete (GPS koordináták), még akkor is, amikor a vezető eszméletlen.
Fejlett biztonsági technológiák
Akár autópályán vezet a célja felé, akár folyókon gázol át, a Raptorban kifinomult biztonsági rendszerek sora gondoskodik az Ön és az utasai védelméről. A fejlett Borulásgátló- és Elektronikus menetstabilizáló rendszerre minden helyzetben számíthat, az Ütközésmegelőző rendszer és a független Vészfék-rásegítő rendszer pedig hatékonyan csökkenti a balesetek előfordulását.
Védelem a gyalogosoknak is
Az Ütközésmegelőző és Gyalogosfelismerő rendszer és a radarok abban segítik a vezetőt, hogy észlelik a gépkocsi előtt az úton tartózkodó vagy az útirányt keresztező járműveket, gyalogosokat és figyelmezteti a vezetőt jelenlétükre. Ha a vezető nem reagál a jelzésekre, a rendszer automatikusan működteti a fékeket, mellyel bizonyos frontális ütközések elkerülhetők, vagy azok súlyossága csökkenthető.
Hatékony fékezés nagyobb sebességnél is
Az Aktív fékrendszer egy innovatív biztonsági funkció, mely akkor lép működésbe, amikor ön 50 km/h-s sebességnél gyorsabban közlekedik (például autópályán). A technológia radarok segítségével vizsgálja a jármű előtti útszakaszt, és ha lehetséges összeütközést észlel, figyelmezteti a vezetőt. Amennyiben a vezető nem reagál, a rendszer előtölti, majd működteti a fékeket, így segítve a lassítást.
Legyen Ön a helyzet ura, a körülményektől függetlenül!
Az Elektronikus menetstabilizáló rendszer folyamatosan figyeli a jármű haladását. A választott sávban történő haladás esetén bekövetkező bármilyen eltérés, például a jármű kicsúszása, esetén automatikusan korrigálja a jármű helyzetét. Ezzel segíti a vezetőt, hogy ne veszítse el a jármű feletti uralmat.
Maximális tapadás minimális erőfeszítéssel
A fejtett Kipörgésgátló megszünteti a kerekek túlzott kipörgését és a lehető legjobb tapadást, teljesítményt és stabilitást biztosítja, amikor arra a leginkább szüksége van. A rendszer folyamatosan ellenőrzi és módosítja a jármű egyes kerekeire jutó nyomatékot, hogy gyorsítás esetén a maximális tapadást nyújtsa.
A terhelés mértékéhez igazodó szabályozó funkciók
A Terhelésfüggő vezérlés (LAC) az új Ranger által szállított teher súlyának megfelelően módosítja az elektronikus menetstabilizátor beállításait. Ez üres és teljes terheléssel közlekedő jármű esetén egyaránt gondoskodik az irányíthatóságról és a stabilitásról.
Utazzon utánfutóval is biztonságosan!
Az Utánfutó stabilizátor (TSA) érzékeli az utánfutó „kígyózó” mozgását vagy kilengését, és a jelenség megszüntetése, illetve a szabályozottabb vontatás érdekében, csökkenti a jármű sebességét. Ehhez csökkenti a motor nyomatékát és fokozatosan növeli a kerekekre jutó féknyomást.
Folyamatos védelem felborulás ellen
A Borulásgátló működését támogatva, a Ford egyedi borulásérzékelője segíti a gépjármű stabilitásának megtartását, magas súlypont, illetve éles kanyarok esetén is.
Figyelmeztetés csökkenő keréknyomás esetén
Amennyiben utazás közben bármelyik kerék elkezd veszíteni a nyomásából, a Keréknyomásfigyelő-rendszer figyelmeztető jelzése jelenik meg a műszerfalon, felhívva a vezető figyelmét az esetleges defektre.
Légzsákok: hogy minden szögből védve legyen
A szokásos első vezető- és első utasoldali légzsákon kívül a Ranger Raptort vezetőoldali mellkast védő oldalsó légzsákkal szereltük fel, amelyeket úgy terveztünk, hogy az ütközésnél ellökjék az utast a becsapódási ponttól. Utóbbiak arra is jók, hogy az utas karját is megemeljék ütközéskor, nagyobb teret biztosítva az utas és az ütközés során betörő tárgy között. A függönylégzsákok még nagyobb takarást adnak az utasnak, a fejtámaszok pedig a visszacsapódástól védik a fejet. Mind az első, mind a hátsó üléseket biztonságiöv-előfeszítővel és terheléskorlátozóval láttuk el, emellett minden üléshez külön jelzőrendszer tartozik, ami figyelmezteti a utasokat a biztonsági öv becsatolására.
Segít biztonságban tartani a gyermekeket
A Raptort úgy terveztük, hogy a gyermekei is biztonságban utazhassanak. Ezért szereltük fel hátsó ISOFIX gyerekülés-rögzítési pontokkal. Így akár két ülést biztonságosan elhelyezhet az autóban.