A vadonatúj Ford Focus minden eddiginél izgalmasabb stílust, tágasabb teret, fejlettebb technológiát és nagyobb teljesítményt kínál. Széles modell palettája a Trend, Connected, Titanium, Vignale, Active, ST-line és az egyedi ST kivitelben érhetőek el. Különböző felszereltségek különböző igényekkel, találja meg nálunk az Önre jellemző Ford Focust!
Ford Co-Pilot360
Az új Focus célja, hogy minden lehetséges módon fokozza a vezetési élményt. A gondos mérnöki munkának köszönhetően ezek a technológiák kényelmesebbé és biztonságosabbá teszik a gyorsítást, a fékezést és könnyebben irányíthatóvá teszik az autót parkolás közben. Hiába nem ismeri egyelőre ezeket a funkciókat, annyira praktikusak, hogy hamarosan nélkülözhetetlennek érzi majd őket.
A Ford Co-Pilot360 rendszerébe tartozó Adaptív sebességtartó automatika automatikusan fenntartja az előre beállított követési távolságot és sebességet, az Auto Start-Stop rendszer megkönnyíti a vezetést az araszolva haladó, illetve a gyakori megállással és elindulással járó forgalomban. A Sávtartási segítség pedig a felfestések alapján képes segíteni a kormányzást, hogy a jármű mindig a sáv közepén haladjon.
A legújabb generációs Aktív ki-/beparkolást segítő automatika a kormányzást, a gáz- és fékpedálokat összehangolva, gombnyomásra végzi el a parkolást, megkönnyítve az Ön dolgát. Ezzel az automata váltós Focus modellekben található intelligens technológiával a parkolás nem okoz többé problémát. A rendszer aktiválása után csak azt kell eldönteni, hogy az út melyik oldalán, és hogy párhuzamosan vagy merőlegesen kíván-e parkolni. A gomb nyomva tartása után az autó automatikusan elvégzi a feladatot.
A SYNC 3 Hangvezérlés
A hangvezérlési rendszer segíti, hogy Ön mindig elérhető maradjon és biztonságosan kezelje a telefont, valamint a szórakoztató és navigációs eszközöket. Letisztult vonalvezetés és aprólékos kidolgozottság. Az új Focus belső tere minden korábbinál kényelmesebb, tágasabb és stílusosabban illeszkedik az autó audio-vizuális rendszeréhez.
Választható váltó típusok
Az új Focus egyszerre erős és üzemanyag-takarékos motorkínálatában megtalálható a 8 sebességes automata vagy 6 sebességes manuális váltós változat is. Ennek köszönhetően javul a teljesítmény és a gazdaságosság is.
Ütközést megelőző rendszerek
Számos intelligens funkció dolgozik azért, hogy biztonságban utazzon Ön, a családja és a többi közlekedő is. Ilyen az Aktív fékrendszer, Gyalogos és kerékpáros-felismerő rendszer, vagy például az Ütközésmegelőző rendszer. Ezeknek hála az autó nemcsak arra képes, hogy időben figyelmeztesse Önt a közelgő veszélyre, hanem automatikusan fékez is, ha Ön nem tud időben reagálni.
Dinamikus LED fényszórók
Az Adaptív fényszórórendszer dinamikus LED fényszórókkal és a LED nappali menetfény pontos és intenzív világítási mintázatot biztosítanak, mely automatikusan alkalmazkodik a különböző útviszonyokhoz és látási viszonyokhoz. A Vakításmentes távolsági fényszórók úgy igazítják a fényszórók szögét, hogy maximális megvilágítást biztosítsanak, de szembejövő forgalom esetén ne vakítsák el a többi vezetőt. A megújult fényszórórendszer ráadásul felismeri a kanyarokat és azelőtt megvilágítja azokat, mielőtt Ön megkezdené a kanyarodást.
Személyre szabott vezetési dinamika
A Focusban személyre szabhatja a vezetési élményt is. Állítsa be, hogyan viselkedjen autója gázadásnál, kormányzásnál, sebességváltásnál. 7 különböző üzemmód közül választhat - Normal, ECO, Sport, Comfort, Eco-Comfort, Slippery (Csúszós út) és Trail (Lendület) -, hogy vezetési stílusához hangolhassa Focusát.
Elektromos kézifék egy gombnyomás alatt
Az Elektronikus kézifék egyszerű, egyetlen gombnyomással működő megoldás, mégis komoly előnyei vannak. Például több helyet biztosít az utastérben, könnyebben behúzható, és a hagyományosnál ritkábban kell szervizelni.
Head Up Display
A Head Up Display a szem látóterébe vetíti a legfontosabb adatokat, így a vezető folyamatosan az úton tarthatja tekintetét. Az adatok élesen körvonalazva, jól olvashatóan, igény szerint kiválasztva jelennek meg a képernyőn. A szélvédőre vetített kijelző a jármű műszerfali adatait a vezető látóterében jeleníti meg, hogy egy pillanatra se kelljen levennie a szemét az útról. A megjeleníteni kívánt adatok elrendezése az egyéni igényei szerint módosíthatóak.
Automatikus táblafelismerő rendszer
A Táblafelismerő rendszer azonosítja az út mentén vagy az út felett kihelyezett, állandó vagy ideiglenes közlekedési táblákat. A rendszer mindig az éppen érvényben lévő sebességkorlátozó, illetve előzni tilos tábla ikonját jeleníti meg a műszerfalon.
Vészhelyzeti kormány asszisztens
A Vészhelyzeti kormány asszisztenssel könnyebben kikerülhetők az álló vagy lassan haladó járművek, így az ütközéseket hatékonyabban előzhetjük meg. A rendszer az útban lévő, álló vagy lassan haladó járműveket radar és kamera segítségével észleli, majd az ütközés elkerülésére kormányzási rásegítést alkalmaz. A rendszer akkor kapcsol be, ha az ütközés fékezéssel már nem kerülhető el, és a vezető elrántja a kormányt.
Holttérfigyelő rendszer
A Keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer a Holttérfigyelő rendszer része. Kitolatás során, amikor a vezető korlátozottan láthatja a forgalmi helyzetet, a rendszer érzékeli a közeledő járműveket és figyelmeztető hangjelzést ad, illetve késedelmes vezetői reagálás esetén akár fékez is. A rendszer fényjelzést is felvillant a közeledő forgalom irányának megfelelő oldali visszapillantó tükrön.
Ütközés utáni automatikus fékezés funkció
Az Ütközés utáni automatikus fékezés funkció egy bekövetkezett ütközést követően csökkenti az újabb koccanás esélyét. Ha a rendszer balesetet észlel, automatikusan behúzza a vészfékeket. Ezzel gátolja, hogy az autó a szemből jövő járműveknek vagy más akadályoknak ütközzön.
Rossz irányra figyelmeztető rendszer
A Rossz irányra figyelmeztető rendszer az első kamera és a navigációs rendszer segítségével észleli, ha a jármű a forgalommal szembe halad. Ilyenkor a rendszer látható és hallható jelzéssel riaszt, hogy a vezető megállhasson, és intézkedhessen.
Visszagurulásgátló rendszer
A Visszagurulásgátló lejtőn való induláskor átmenetileg megakadályozza a vissza vagy előregurulást. A rendszer a féknyomás 2-3 másodpercig tartó automatikus fenntartásán alapul, amellyel a vezető addig is uralma alatt tarthatja a járművet, amíg a lábát a fékről a gázpedálra áthelyezi. A rendszer csúszós felületen való megálláskor és elinduláskor is hasznos.
Nyomatékvektor szabályzás
A Nyomatékvektor-szabályzás másodpercenként 100-szor reagál az út felületére. (Ez a pislogás sebességének 33-szorosa.) A rendszer a teljesítményt az így szerzett adatok alapján osztja el a két első kerék között. Maximális úttartással és pontosabb irányíthatósággal segíti a kanyarvételt és az egyenetlenségek kiküszöbölését.
Éberségfigyelő rendszer
Az Éberségfigyelő rendszer folyamatosan figyelemmel kíséri az Ön vezetési magatartását, és képes felismerni, ha a fáradtság jeleit mutatja. Ha a rendszer úgy értékeli, hogy a vezető már kevésbé éber, akkor a kijelzőn megjelenik egy pihenési megállást javasló ikon. Ha a vezető figyelme tovább csökken, az üzenetet a rendszer immár hangjelzéssel együtt ismétli meg.
675 W-os hangrendszer
Egy zenének úgy kell megszólalnia, ahogy az előadó szerette volna. Az új Focus pedig pontosan ezt teszi lehetővé. A B&O PLAY segítségével. Ez a prémium minőségű, 675 W-os hangrendszer a 10 hangszórójával és kétutas mélysugárzójával gazdag és erőteljes hangzást biztosít. A rendszert a B&O PLAY hangtechnikusai kifejezetten a Focus számára tervezték, fejlesztették és hangolták. Ha bekapcsolja a készüléket, autója utastere koncertteremmé változik, ahol épp a kedvenc előadója játszik.
Kéz nélküli csomagtér nyitás
Az új Focus csomagtérajtajának a nyitása vagy zárása, még akkor is egyszerű, amikor az Ön keze tele van. Ha a kulcsok a zsebében vagy táskájában vannak, egyszerűen lágyan lendítse lábát a hátsó lökhárító közepe alá, és a csomagtérajtó működésbe lép anélkül, hogy Önnek bármihez hozzá kellene érnie.
Kiugró ajtóvédő
Szűk parkolóhelyeken az ajtók könnyen odaütődhetnek bárminek. Ha viszont egy Ford Focus bármelyik ajtaját kinyitja, akkor előbújik egy ajtóélvédő elem, amely megvédi a fényezést és a szomszéd autót is.
Bővíthető csomagtér, bőséges helykihasználás
Az impozáns méretű raktér mindig bőséges helyet biztosít a csomagok számára. Az elöl és hátul ülő magas utasok számára főként hosszabb utazáskor hasznos a térdnél és lábnál kialakított nagyobb hely. Mivel a csomagtérpadló állítható, a pakolás is könnyebb és kényelmesebb lesz. A Focus kombi csomagtérpadlója állítható, így az egysíkú és összefüggő csomagtér mellett, lehetőség nyílik olyan csomagtér kialakítására is, mely padló alatti tárolásra is alkalmas. A hátsó üléseket lehajtva pedig teljesen sík csomagtér áll rendelkezésre. Válassza bármelyik karosszériatípust, az új Focus meglepően nagy csomagtérrel áll rendelkezésére. A 60/40 arányban dönthető hátsó üléseket teljesen lehajtva egysíkú és összefüggő felületet hozhat létre, mely minden eddiginél nagyobb csomagteret biztosít. Sőt mi több, az üléseken található síalagúttal a sílécek is könnyen szállíthatóak.
Megjelenés
Külső Megjelenés
Belső Megjelenés
Teljesítmény
Ford EcoBoost benzin és dízelmotorok
Benzinmotor
Az új, továbbfejlesztett 1,0 és 1,5 literes Ford EcoBoost benzinmotor olyan teljesítményt nyújt, amire korábban csak a sokkal nagyobb motorok voltak képesek. A Ford EcoBoost technológia gördülékeny, rövid reakcióidejű és élvezetes teljesítményt biztosít. A gazdaságosság fokozása érdekében pedig már mindkét motor rendelkezik hengerkikapcsolási funkcióval. Ez alacsonyabb nyomatékigény esetén, például autópályán való haladáskor egy hengert kikapcsol. Amikor a nyomatékigény fokozódik, a henger ismét bekapcsol, és biztosítja a szükséges teljesítményt.
Dízelmotor
A 1,5 és 2,0 literes Ford EcoBlue dízelmotor igen korszerű, turbófeltöltésű motor, amely mérhetően gazdaságosabb, mégis nagyobb teljesítményt nyújt. Használatukkal fokozható az üzemanyagtakarékosság és a reagálóképesség, valamint minden korábbinál csendesebbek. Rendelkezésre áll hozzá az AdBlue, amely karbamid-víz alapú folyadékként a kibocsátott nitrogén-oxidokat nitrogénre és vízre bontja. Ezután a részecskeszűrő a kibocsátandó tömör részecskék több mint 99%-át kiszűri a kipufogógázból.
Alumínium színű tetősín (csak a kombi modelleknél)
Főbb belső alapfelszereltségek
Manuálisan 4 irányban állítható vezetőülés deréktámasszal
SYNC 2.5 rendszer hangvezérléssel, 8"-os (20,3 cm ) TFT érintőképernyővel, Apple CarPlay alkalmazás, Android Auto alkalmazás, vezeték nélküli telefon töltőfelület, Bluetooth® és szövegesüzenet-felolvasás, 2 db USB-port, sötétített mód, audio-távvezérlés, valamint 6 hangszóró
Ford PassConnect
8" érintőkijelző
Sebességtartó automatika sebességhatárolóval
Motorok
Benzinüzemű 1,0 l-es Ford EcoBoost (125 LE/92 kW) 1,0 l-es Ford EcoBoost mild hibrid (mHEV) (125 LE 92 kW, 155 LE/114 kW)
Dízel 1,5 l-es Ford EcoBlue (120 LE/88 kW)
Titanium
FOCUS Titanium legfontosabb jellemzők
Legfőbb külső felszereltségek a Connected felszereltségén felül:
Dízel 1,5 l-es Ford EcoBlue (120 LE/88 kW) 2,0 l-es Ford EcoBlue (150 LE/110 kW)
ST-Line
FOCUS ST-Line legfontosabb jellemzők
Legfőbb külső felszereltségek a Connected felszereltségén felül
17" 5x2 küllős Rock Metallic könnyűfém keréktárcsák
ST-Line fekete hűtőrács fekete kerettel
LED első ködlámpák kanyarfény funkcióval
ST-Line küszöbvédő sín
Sport felfüggesztés
Legfőbb belső felszereltségek a Connected felszereltségén felül
Sportos stílusú ülések Eton/Ebony textilkárpitozással;
Salerno Leather/Salerno Vinyl/Ebony bőr/textil kárpitozással, kontrasztos piros tűzéssel
Kétzónás automata klímaberendezés (DEATC)
Egyedi ST-Line Sensico sport kormánykerék, ST műanyag sebességváltó gomb (manuális váltó esetén)
Könnyűfém pedálok
Motorok
Benzinüzemű 1,0 l-es Ford EcoBoost (125 LE/92 kW) 1.0 l-es Ford EcoBoost mild hibrid (mHEV) (125 LE 92 kW, 155 LE/114 kW)
Dízel 1,5 l-es Ford EcoBlue (120 LE/88 kW) 2,0 l-es Ford EcoBlue (150 LE/110 kW)
ST
A valaha készült legerősebb Focus
280 LE és 420 Nm nyomaték gondoskodik arról, hogy az új Focus ST mindössze hat másodperc alatt elérje a 100 km/h-s sebességet. Egy olyan hot hatch kialakítású autót alkotott a Ford, amelynek az utcán és a versenypályán is örömet jelent a vezetése. Ráadásul most először elektronikus önzáró differenciálművel látta el, amely maximális irányíthatóságot biztosít.
A motorról
A két választható motornak köszönhetően az új Focus ST több erővel, nagyobb nyomatékkal és magasabb fordulatszámmal rendelkezik. A kiemelkedő, 2,3 literes Ford EcoBoost motor 280 lóerővel és 420 Nm nyomatékkal 6 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet. Természetesen a 2,0 literes, 190 lóerővel rendelkező EcoBlue dízelmotor is hasonló gyorsaságra képes.
A két választható váltótípus
Finom kapcsolású manuális váltó
Az új Focus ST 6-sebességes manuális váltóját úgy optimalizálták, hogy a váltás könnyebb, pontosabb és csendesebb legyen. A fejlesztés kifejezett célja volt a dinamikusabb vezethetőség mellett az üzemanyag-fogyasztás csökkentése is, hogy a vezetési élmény fokozásán túl a töltőállomást is ritkábban kelljen útba ejteni.
Fejlett autómata váltó
Az új Focus 7-sebességes, intelligens automata váltóval is elérhető. A különböző sebességgel forgó kerekek a maximális rugalmasságot szolgálják. Az Adaptive Shift Scheduling a különböző vezetési stílusokhoz igazodva optimalizálja a a sebességek közötti váltást az országúton és a versenypályán egyaránt. Természetesn manuálisan is válthat a kormányra szerelt sebességváltó kapcsolókkal.
Váltson sebességet gyorsan, egy ujjmozdulattal!
Ez a rendszerint csak csúcskategóriás sportautókon és az autóversenyek világában megtalálható műszaki megoldás gyors, erőfeszítés nélküli gombnyomássá egyszerűsíti a sebességváltást. Mivel a sebességváltó kapcsolók a kormánykeréken találhatók, kanyarodás közben is hatékonyan kezelheti a váltót.
A kialakításában is a sport dominál
Spoiler a nagyobb teljesítményért
A nagy, karakteresen szögletes hátsó spoilerek nem csak a Focus ST erőteljesen sportos megjelenését szolgálják. A hátsó spoiler megnöveli a leszorítóerőt, ami szinte az úthoz ragasztja az autót, így dinamikusabb vezetési élményben lehet része.
Dubla kipufogós felszereltség
A két részre osztott dupla kipufogó nemcsak az autó erőt sugárzó megjelenésébe simul bele tökéletesen, hanem az autó vontatási kapacitását is megnöveli. Ez a hagyományos, középen elhelyezkedő kipufogókkal lehetetlen lenne.
A kanyarokban is a kontroll az ön kezében van
Az új Focus ST-t elektronikus önzáró differenciálművel láttuk el, hogy még stabilabb és kiemelkedőbb teljesítményt nyújtson. A szenzorok által gyűjtött adatokat a rendszer folyamatosan elemzi, és ezek segítségével a másodperc töredéke alatt szabályozza a kerekekre jutó forgatónyomatékot. Ez jobb tapadást, kanyarodást és stabilitást biztosít, amelyek segítségével végig irányítása alatt tarthatja az autót.
Ne feledje, autója megjelenése tükrözi az Ön személyiségét!
Kapcsolat
Érdeklődik a jármű iránt? Kipróbálná?
Kérjen ingyenes visszahívást, vagy hívjon minket a +36 1 7766 500-as telefonszámon!