Bármely úton az új Versys 1000 a legjobb élményt nyújtja. Egyedül, vagy ketten, csak egy kör a városban, vagy világutazás, legyen szó bármely opcióról ez a motor a tökéletes választás, hisz ott a négyhengeres motor, a kiváló alváz, a függőleges üléspozíció, és a csomagtartók, amelyek alkalmassá teszik minderre.
Műszaki adatok
Motor
Motor típus: Folyadékhűtésű, négyütemű soros négyhengeres Lökettérfogat: 1,043 cm3 Furat x Löket: 77.0 x 56.0 mm Kompresszióarány: 10.3:1 Szelepvezérlés: DOHC, 16 szelep Üzemanyagellátás: Karburátor Üzemanyag befecskendezés: ø38 mm x 4 (Keihin) ovális fojtószeleppel Gyújtás: Digitális Indítás: Elektromos Kenés: Nedves karteres kényszerkenés
Alváz
Váz típus: Aluminim ikercsöves Villaszög / Utánfutás: 27˚/106 mm Rugóút - első: 150 mm Rugóút - hátsó: 150 mm Gumi - első: 120/70ZR17M/C (58W) Gumi - hátsó: 180/55ZR17M/C (73W) Kormányzási szög - bal / jobb: 34˚/34˚
Teljesítmény
Maximális teljesítmény: 120 PS {88.2 kW} / 9.000-es fordulaton Maximális nyomaték: 102.0 N.m {10.4 kgf.m} / 7.500-es fordulaton
Fék - első: Kettős úszóágyazású 310 mm-es hullámos tárcsa kettős szembenálló négydugattyús féknyereggel Fék - hátsó: Egyszeres 250 mm-es hullámos tárcsa, egydugattyús féknyereggel
Felfüggesztés
Felfüggesztés - első: 43 mm-es fordított villa fokozatmentes húzófokozati csillapítással és állítható rugóelőfeszítéssel Felfüggesztés - hátsó: Vízszintes gáztöltésű lengéscsillapító fokozatmentes húzófokozati csillapítással és állítható rugóelőfeszítéssel
Méretek
Méretek (H x Sz x M): 2,240 x 895 x 1,400/1,465 (high position) mm Tengelytáv: 1,520 mm Hasmagasság: 150 mm Ülésmagasság: 840 mm Üzemanyagmennyiség: 21 literes Menetkész tömeg: 250 kg
Tesztek
Piaci tesztek
Összegyűjtöttük a modellről írt leghasznosabb teszteket, hogy Önnek már ne kelljen!
Totalbike - Higgyék el, óriási
Úgy néz ki, a Kawánál odafigyeltek a visszajelzésekre, így a tavalyi frissítés alkalmával szépen átrajzolták mindkét motort. Az új Versys-stílusban nincs semmi különös, egyszerűen ráműtötték az évek óta, mindenféle gyártónál mindenféle formában jól működő robotdarázs-fejidomot. Viszont a megszokott arcot aligha érzi bárki taszítónak; az elmúlt évtizedben valószínűleg több motor született ilyen stílusú orral, mint bármilyen másfélével. Nyilván ez is volt a cél: így már könnyebben fókuszál a kedves vevő a motor többi tulajdonságára, ahelyett, hogy leragadna a szörnyülködésnél, és menekülőre fogná.
A motorozás szórakoztató! De a motorozás fárasztó! A Versys nyergében viszont a szórakozáshoz nem társult fáradtság! Nekem nakedesnek ez új! Nagyon élveztem minden percét a tesztnek! Nem fáztam, nem fáradtam el, vigyorogtam végig.
Eredetileg a kakucsi versenypályára készültünk egy kis karistolásra, ehelyett most itt ülünk Szlovákiában és kávét szürcsölgetünk. A programváltozás oka, hogy elsőként jutottam hozzá egy 2016-os Kawasaki tesztmotorhoz. Mivel a Versys 1000 túramotor, rögtön felhívtam a srácokat: Kakucsring lefújva, irány Szlovákia. Talán kicsit gyorsan cselekedtem, mert mostanra kiderült, hogy ezzel a motorral simán meg lehetett volna szorongatni néhány helyi menőt a technikás aszfaltcsíkon. A bitang Z1000 crossoveresített változata legfeljebb külseje miatt nem illett volna oda. Hogy nézne ki egy feldobozolt zöld bálna sportmotorok, supermotók és versenyrobogók között?
Túlzás lenne féktelen szeretőnek nevezni, sokkal inkább egy csodálatos feleség, aki minden parancsodat lesi, hogy végtelenül jól érezd magad. Egyszerűen nem lehet nem szeretni.