Nehéz elmagyarázni, és lehetetlen kategorizálni, ugyanis a Versys egyszerűen keretbe foglalhatatlan. A hosszú rugóúttal rendelkező felfüggesztés, a 17"-es kerekek, a vékony, egyenes üléspozíció és az alacsony és közepes távolságra fókuszált Parallel-Twin motorral az áttervezett Versys 650 tökéletes partner mind a városi, mind a hegyi motorozáshoz.
Műszaki adatok
Motor
Motor típus: Folyadékhűtéses, négyütemű, soros kéthengeres Lökettérfogat: 649 cm3 Furat x Löket: 83.0 x 60.0 mm Kompresszióarány: 10.8:1 Szelepvezérlés: DOHC, 8 szelepes Üzemanyagellátás: Karburátor Üzemanyagbefecskendezés: ø38 mm x 2 (Keihin) Gyújtás: Digitális Indítás: Elektromos Kenés: Kényszerkenés, félszáraz karter
Alváz
Váz típus: Diamond váz nagy szakítószilárdságú acélból Villaszög / Utánfutás: 25˚/108 mm Rugóút - első: 150 mm Rugóút - hátsó: 145 mm Gumi - első: 120/70ZR17M/C (58W) Gumi - hátsó: 160/60ZR17M/C (69W) Kormányzási szög bal / jobb: 35˚/ 35˚
Teljesítmény
Maximális teljesítmény: 69 LE {51 kW} / 8.500-es fordulaton Korlátozott teljesítményű verzió: 35 kW Maximális nyomaték: 64.0 N.m / 7.000-es fordulaton
Felfüggesztés - első: 41 mm-es fordított teleszkópvilla fokozatmentesen állítható (jobb oldalon) csillapítással és állítható előterheléssel Felfüggesztés - hátsó: Eltolt, fekvő szimpla lengéscsillapító húzófokozati csillapítással és előfeszítéssel
Méretek
Méretek (H x Sz x M): 2,165 x 840 x 1,400/1,450 (high position) mm Tengelytáv: 1,415 mm Hasmagasság: 170 mm Ülésmagasság: 840 mm Üzemanyagmennyiség: 21 literes Menetkész tömeg: 214 / 216 (ABS) kg
Tesztek
Piaci tesztek
Összegyűjtöttük a modellről írt leghasznosabb teszteket, hogy Önnek már ne kelljen!
Totalbike - A régit vessék a dögkútba
A váz és a blokk nem változott, de az idomokkal együtt lapátra tették a régi futóművet és féket is – az új Showa gátló egyik szárán a csillapítás, a másikon a rugózás állítható. A fék- és a kuplungkar is személyre szabható – ezt érdemes meglépni, egyből jó helyre kerülnek a fogáspontok, ha nem csak a köröm hegyével érem el. Végre a szélvédő is állítható, legalábbis magasságában, és ahhoz is le kell szállni a motorról, hogy a két csavart meg tudjuk lazítani. Jobban értékelném, ha mondjuk menet közben is lehetne hangolni, én például lényegesen többször nyúlnék hozzá, mint a futómű beállításaihoz.
Logikusan a masina külsejével kell kezdenünk az ismerkedést. A gépet nem csak úgy tessék-lássék frissítették fel, hanem úgy ahogy van újrarajzolták az egészet. A korábbi gömbölyded megjelenéssel teljes mértékben szakítottak, minden élekkel gazdagon határolt, szögletes formavilágú lett. Ez leghatározottabban a fejidomon érhető tetten: az ikerlámpás maszk egészen rovarszerű, borzasztóan karakteres megjelenésű lett. Minden apró részlete annyira gondosan megálmodott, hogy az ember képes hosszú perceken át gyönyörködni benne. Amennyiben nagyon sietünk. Mert tüzetesen elmélyedve minden egyes milliméterében sokkal hosszabb ideig is elálmélkodhatunk rajta, hogy milyen jól sikerült a forma.
Amióta létezik, a világ egyik legjobb motorjának tartom a kis Kawasaki Versyst. Az elmúlt évek során többször kipróbáltam, de az első két generáció vállalhatatlan külseje sikeresen tartott vissza attól, hogy alaposabban megbarátkozzak vele. 2015-re a Kawasaki végre meglépte, amit már rég meg kellett volna: megszépítette a Versyst! Az új dizájn, a ma divatos rovarszerű fejidom 2007-ben ütött volna igazán nagyot, de nekem már az is elég, ha nem úgy néz ki, mintha egy párhuzamos univerzumban tervezték volna.
A felturbózott Versys már a legelső pillantásra is alaposan eltér elődjétől. A furcsa, egymás fölött elhelyezett fényszórókkal ellátott régi idomot hegyes orr váltja fel két ferde vágású szemmel, ezáltal végre optikailag is megtestesíti a Versys sportos, valahol egy enduró, egy túragép és egy naked bike között elhelyezkedő koncepcióját. A megújulásból az erőforrás is kivette a részét. Az új – immár a könyöktől a végdobig egy részből álló – rozsdamentes acélkipufogó, valamint a módosított mapping állítólag plusz 5 lóerőt jelent, így az ezáltal 69 lóerősre fejlődött kéthengeres közelebb került a 72 lóerős ER-6-hoz. Mindezt anélkül, hogy a Versys elveszítette volna 3000 és 6000/min közti előnyét az ER-6 motorjával szemben. Nagyobb nyomaték, vagányabb megjelenés. Mire várunk még?