A Ninja H2R igazi motorkerékpáros mérföldkőnek számít, amely a maximumra van hangolva, s a jelenlegi technológiai lehetőséget tekintve a csúcs a motoriparban. Amikor a Kawasakinak először fogant meg a Ninja H2R gondolata a fejében, az alapkoncepció az volt, hogy egy olyan gépet alkossanak, amely olyan gyorsulást teszi lehetővé, amilyet legtöbb motoros még korábban sosem tapasztalt.
Ennek eléréséhez a kulcsot a supercharger (feltöltős) motor jelentette, amelyet teljesen házon belül fejlesztett ki a Kawasaki Heavy Industries (KHI) csoport: Gázturbinák és Gépek, Űrrepülés és Vállalati Technológiák Divíziója.
"Built Beyond Belief", azaz azért készült, hogy minden képzeletet felülmúljon.
Jármű
A Ninja H2R csak és kizárólag versenypályán használható, a közúti, vagy autópályás motorozás nem engedélyezett
Alkatrészek
Az alkatrészek kifejezetten a H2R-hez alkalmazhatók, ami pedig csak versenypályán használható, így aki vásárolni szeretne hozzá, annak erre alkalmas regisztrációval és igazolással kell rendelkeznie.
Kipufogó hangzás
A kipufogó zajszintje az Auto Cycle Union (ACU) szerint meghatározott 120db/A. A motor tulajdonosának felelőssége, hogy erősítse meg a kipufogórendszer tompítását, vagy egyéb módon csökkentse a zajszintet, ugyanis ez a folyamat egyúttal a teljesítmény csökkenéséhez is vezet.
Használat, karbantartás és garancia
Gumikészlet
A H2R-en a gumiabroncsokat más márka és modell gumikészleteire NE cserélje le, mint a felajánlott alapfelszereltség!
Első: Bridgestone - Racing Battlax V01F Soft
Hátsó: Bridgestone - Racing Battlax V01R Medium
Kawasaki nem javasolja a Bridgestone - Racing Battlax V02F & V02R gumik H2R használat.
Gumimelegítés:
A tapadásvesztés megelőzése érdekében a gumiabroncsokat a motorozást megelőzően mindig gumimelegítőkkel fel kell hevíteni az optimális hőfokig. A hideg gumik nem szolgáltatnak a motorhoz szükséges kellő tapadást, így a motor feletti kontroll csökkenhet, amelyirányítási problémákat, vagy rosszabb esetben baleset, sérülés, vagy akár halált is okozhat.
Jármű tárolása:
A H2R tárolásánál fontos, hogy az erre alkalmas első és hátsó motortartókon helyezzük el, ezzel is megakadályozva az egyenetlen nyomásnak köszönhető gumiabroncs deformációt, ami szintén csökkentheti a teljesítményt.
Járműkarbantartás:
A motor rendszeres karbantartást igényel, amit azt jelenti, hogy átvizsgálásra van szükség minden 15 órányi 8.000 fordulat/perc feletti értékkel való használat után. Ezek a megtett órák nyomon követhetők az ECU kijelzőn, a többfunkciós műszerfalon. (További információkért lásd a használati kézikönyvet!)
Jármű garancia:
A H2R-t úgy adják el, „ahogy van”. Azaz nincs garancia, vagy jótállás, sem írásos, sem szóbeli. A vevő azzal, hogy átvette a motort, elfogadja és felelősséget vállal az összes hozzá kapcsolható karbantartási és javítási költségre.
Műszaki adatok
Motor
Motor típus: Folyadékhűtéses, négyütemű, soros négyhengeres Lökettérfogat: 998 cm3 Furat x Löket: 76.0 x 55.0 mm Kompresszióarány: 8.3:1 Szelepvezérlés: DOHC, 16 szelepes Üzemanyagellátás/Karburátor: Üzemanyagbefecskendezés: ø50 mm x 4 dupla pillangószeleppel Gyújtás: Digitális Indítás: Elektromos Kenés: Kawasaki Supercharger
Alváz
Váz típus: Rácsos, nagy szilárdságú acél, lengőkaros Villaszög / Utánfutás: 25.1o / 108 mm Rugóút, első: 120 mm Rugóút, hátsó: 135 mm Gumi, első: 120/600 R17 Gumi, hátsó: 190/650 R17 Kormányzási szög, bal / jobb: 27o / 27o
Teljesítmény
Maximális teljesítmény: 310 LE {228 kW} / 14.000-es fordulaton Maximális teljesítmény Ram Air-rel: 326 LE {240 kW} / 14.000-es fordulaton Maximális nyomaték: 165 N.m {16.8 kgf.m} / 12.500-as fordulaton
Felfüggesztés, első: ø43 mm-es, fordított teleszkópvilla, rugó-előfeszítéssel, top-out rugókkal Felfüggesztés, hátsó: Új Uni-Trak gáztöltésű lengéscsillapítóval, "top-out" rugóval. Fokozatmentes, 2 utas (nagy/kis sebesség) nyomófokozati csillapítás, fokozatmentes húzófokozati csillapítás, teljes mértékben állítható rugó előfeszítés
Méretek
Méretek (H x Sz x M): 2,070 x 770 x 1,160 mm Tengelytáv: 1,450 mm Hasmagasság: 130 mm Ülésmagasság: 830 mm Üzemanyagmennyiség: 17 literes Menetkész tömeg: 216 kg
Tesztek
Piaci tesztek
Összegyűjtöttük a modellről írt leghasznosabb teszteket, hogy Önnek már ne kelljen!
Motorrevü - H2 / H2R menetpróba
A teljesítményadatok közel sem adják vissza azt az érzést, amit egy motorozás jelent a Kawasaki két kompresszoros szörnyetege, a H2 és a H2R nyergében.
Tesztmotor.hu - Földönkívüli: 300 lóerős a Kawasaki H2R
A 9 teaser videó után íme 10+1 kép a Ninja H2R-ről, amelyet mindenképp látnod kell... A szemünk a látványt, míg az agyunk a teljesítményadatokat akarja nehezen elhinni... A mezei (utcai?) H2 200 lóerős lesz
Az őszi seregszemlék után azt hihettük, hogy elfogytak a kivételes jelzők, a túlzó megfogalmazások, melyekkel a 326 lóerős zöld szörnyet illették. Nos, a lenti tesztet látva mégis csak akadtak új kifejezések, hiszen a rövid pályateszt ismét lenyűgözte a pilótákat.