|
890 köbcentiméteres, folyadékhűtéses, 4 ütemű, 3 hengeres motor
Az R9-et a Yamaha díjnyertes 890 köbcentiméteres, folyadékhűtéses, háromhengeres, DOHC, négyszelepes, hengerenként négyszelepes, üzemanyag-befecskendezéses CP3 motorja hajtja. A 78 mm x 62 mm-es furat és löket, valamint az 11,5:1 sűrítési arány: A sűrítési arány kiváló nyomatékot és bőséges teljesítményt biztosít, amely a Yamaha chippel vezérelt fojtószelep (YCCT) által kínált finomszabályozással kombinálva optimális teljesítményt nyújt mind a pályán, mind az úton. A végső áttétel, a gyújtásidőzítés és az üzemanyag-feltérképezés mind a Supersport teljesítményéhez van optimalizálva.
|
|
A legkönnyebb alumínium Deltabox váz, amely Yamaha Supersport modellre került
A kifejezetten az R9-hez kifejlesztett gravitációs öntött alumínium Deltabox stílusú váz merevségét alacsony és nagy terhelés mellett is sportteljesítményre hangolták. A váz 9,7 kg-os önálló súlya a Yamaha Supersport modellhez valaha használt legkönnyebb vázzá teszi. Ez a könnyű váz azt jelenti, hogy az R9 teljes menetkész tömege mindössze 195 kg, ami optimális teljesítmény-tömeg arányt eredményez.
|
|
Agresszív, áramvonalas karosszéria leszorítóerős szárnyakkal
Az R9 az eddigi egyik leghatékonyabb Yamaha motorkerékpár aerodinamikai szempontból, amit az alapos szélcsatorna-tesztek révén kifejlesztett első sárvédő kialakításának kombinációjával értek el. A lámpák alatt található leszorítóerős szárnyak csökkentik az elülső felhajtóerőt és javítják az úttal való érintkezést. A szárnyak egyenes vonalban önmagukban is 6-7%-kal csökkentik az első kerék emelkedését, és az M-csatorna alatti első légterelővel kombinálva ez a hatás kanyarodáskor körülbelül 10%-ra nő.
|
|
Brembo első főfékhenger és Stylema féknyergek 320 mm-es féktárcsákkal párosítva
Az R9 versenyből származó Brembo Stylema monoblokk féknyergekkel rendelkezik, amelyek könnyűek, merevek és jobb irányíthatóságot és stabilitást biztosítanak fékezés közben. A rozsdamentes acél hálós féktömlők és a nagy, 320 mm-es első tárcsák kiváló konzisztenciát és irányítható érzetet biztosítanak, különösen erős fékezés esetén. A Brembo radiális főfékhenger dugattyúja a fékkarral párhuzamos irányban mozog, és lineárisan fejti ki a nyomást, miközben a motoros húzza a kart, ami kifinomult irányíthatósági érzést eredményez.
|
|
Új generációs KYB teljesen állítható felfüggesztés
Az új, 43 mm-es KYB fordított első villákat teljesen újratervezték, és most egyedi beállítókkal rendelkeznek a bal és jobb villacsövek visszapattanás-csillapításához és kompressziócsillapításához. Mindegyik külön-külön állítható, a jobb oldali cső a visszapattanáscsillapításhoz, a bal oldali pedig a kompresszióhoz, mind nagy, mind alacsony sebességnél A hátsó lengéscsillapító állítható az előfeszítéshez, a visszapattanás-csillapításhoz, kompressziócsillapításhoz és a menetmagassághoz. Az új elrendezés hozzájárul a rendkívül pontos csillapításhoz, nagyobb visszajelzést adva a pályáról és az útfelületről.
|
|
Yamaha menetvezérlés testreszabható beállításokkal
A három integrált, „sport”, „utcai” és „esős” hajtási módot a különböző körülményekhez igazodó, különböző szintekkel rendelkező gyári beállítások egészítik ki két egyéni üzemmód és négy Track mód előzetes beállításának lehetőségével.
|
|
Dőlésre érzékeny motoros segédeszközök, beleértve a kipörgésgátlót, a hátsó kerék csúszását gátló rendszert és a fékszabályozást
Az R9 csúcstechnológiás hattengelyes IMU-ja, amelyet közvetlenül az R1 elektronikus rendszereiből fejlesztettek ki, folyamatosan méri a gyorsulást előre-hátra, fel-le és balra-jobbra irányban, valamint a gép dőlési, gördülési és fordulási irányában mért szögsebességet. Az IMU valós idejű adatokat képes küldeni az ECU-nak, amely vezérli az elektronikus vezetői segédeszközöket, beleértve a dőlésérzékeny kipörgésgátlót (TC), a csúszásgátlót (SCS) és a fékvezérlést (BC).
|
|
Teljesítménymódok, rajtelektronika és kerékemelkedés-szabályozó rendszer
Négy különböző teljesítményleadási mód (PWR) áll rendelkezésre a motorkarakterisztika sportosságának beállításához, míg a kerékemelkedés-szabályozó rendszer (LIF) csökkenti és enyhíti az első kerekek felemelkedését gyorsításkor. A versenystílusú Launch Control (LC) lehetővé teszi a motoros számára, hogy álló helyzetből a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban induljon el – ideális a versenypályán.
|
|
Motorfékvezérlő rendszer és hátsó blokkolás szabályozó
A motorfékezés szintje két EBM-beállítással módosítható: az első opció magasabb szintű motorfékezést biztosít, a második opció pedig csökkenti a motorfékezés hatását, amikor a motoros felengedi a gázkart. Amikor a hátsó kerék a túlzott motorfékezés miatt blokkol, a hátsó csúszásszabályozó (BSR) rendszer szabályozza a motor nyomatékát, hogy támogatást nyújtson. A rendszer alacsony tapadással járó helyzetekben is kiemelkedően teljesít.
|
|
5”-os TFT-kijelző teljes körű csatlakoztathatósággal
Az R9 színes, 5”-os TFT-kijelzője négy választható témával testre szabható, míg a Track mód csak a pályán való motorozás során releváns információkat jelenít meg, beleértve a köridőt is. A kijelző a Yamaha MyRide alkalmazáson keresztül csatlakoztatható okostelefonhoz, lehetővé téve a telefonhívások, üzenetek és egyéb információk megjelenítését a műszerfalon.
|
|
Pályaközpontú felszerelés, beleértve a felpattintható kormányrudakat és a harmadik generációs gyorsváltó rendszert is
Az R9 versenypályára fókuszáló berendezésekkel van felszerelve, hogy a Yamaha Supersport modellektől elvárt teljesítményszintet biztosítsa. A felpattintható kormányrudak hozzájárulnak a sportos vezetési pozícióhoz, a fék- és kuplungkarok pedig az egyéni igényekhez igazodva állíthatóak. A Yamaha harmadik generációs gyorsváltó rendszere van felszerelve, amely kuplung nélküli fel- és visszaváltást tesz lehetővé a még hatékonyabb teljesítmény érdekében sebességváltáskor. A könnyű, öntött alumínium keréktárcsák Bridgestone Battlax Hypersport RS11 gumiabroncsokkal vannak ellátva a tökéletes érintkezés és tapadás érdekében.
|
|
Vezetési adatok naplózása és elemzése az Y-TRAC segítségével
Az Y-Trac alkalmazás még jobbá teszi a Supersport élményét, lehetővé téve a motorosok számára, hogy javítsák a pályán való motorozást és teljesítményüket olyan eszközökkel, amelyek általában csak a profi versenyzők számára állnak rendelkezésre. A verseny ihlette Y-Trac alkalmazás professzionális szintű technológiával kínál lehetőséget a vezetési adatok naplózására és elemzésére minden szintű versenyző számára, legyen szó kezdőkről vagy profikról.
|