Yamaha R9

Áttekintés

A szupersport új generációja

Az R9 a jól bevált, versenyből származó technológiát ötvözi a kritikusok által elismert, háromhengeres motorplatformmal, amely az elmúlt évtizedben forradalmasította a Yamaha márkát. Ennek a híresen nagy nyomatékú erőforrásnak és a Yamaha híres, versenypontosságú kezelhetőségének házassága egy tökéletesen kiegyensúlyozott Supersport modellt hoz létre, amely méltó az R sorozat zászlóshajójának státuszához.

Az R9 megtartva a Yamaha Supersport modelljeinek szinonimájává vált MotoGP-ihlette dizájnelemek nagy részét, az új generációtól elvárt fejlődést képviseli, míg az R1 szintű felfüggesztés és a Brembo első fékek a Yamaha Supersport modellcsalád által ismert precizitást, kezelhetőséget és agilitást kínálják.

Tulajdonságok

890 köbcentiméteres, folyadékhűtéses, 4 ütemű, 3 hengeres motor

Az R9-et a Yamaha díjnyertes 890 köbcentiméteres, folyadékhűtéses, háromhengeres, DOHC, négyszelepes, hengerenként négyszelepes, üzemanyag-befecskendezéses CP3 motorja hajtja. A 78 mm x 62 mm-es furat és löket, valamint az 11,5:1 sűrítési arány: A sűrítési arány kiváló nyomatékot és bőséges teljesítményt biztosít, amely a Yamaha chippel vezérelt fojtószelep (YCCT) által kínált finomszabályozással kombinálva optimális teljesítményt nyújt mind a pályán, mind az úton. A végső áttétel, a gyújtásidőzítés és az üzemanyag-feltérképezés mind a Supersport teljesítményéhez van optimalizálva.

A legkönnyebb alumínium Deltabox váz, amely Yamaha Supersport modellre került

A kifejezetten az R9-hez kifejlesztett gravitációs öntött alumínium Deltabox stílusú váz merevségét alacsony és nagy terhelés mellett is sportteljesítményre hangolták. A váz 9,7 kg-os önálló súlya a Yamaha Supersport modellhez valaha használt legkönnyebb vázzá teszi. Ez a könnyű váz azt jelenti, hogy az R9 teljes menetkész tömege mindössze 195 kg, ami optimális teljesítmény-tömeg arányt eredményez.

Agresszív, áramvonalas karosszéria leszorítóerős szárnyakkal

Az R9 az eddigi egyik leghatékonyabb Yamaha motorkerékpár aerodinamikai szempontból, amit az alapos szélcsatorna-tesztek révén kifejlesztett első sárvédő kialakításának kombinációjával értek el. A lámpák alatt található leszorítóerős szárnyak csökkentik az elülső felhajtóerőt és javítják az úttal való érintkezést. A szárnyak egyenes vonalban önmagukban is 6-7%-kal csökkentik az első kerék emelkedését, és az M-csatorna alatti első légterelővel kombinálva ez a hatás kanyarodáskor körülbelül 10%-ra nő.

Brembo első főfékhenger és Stylema féknyergek 320 mm-es féktárcsákkal párosítva

Az R9 versenyből származó Brembo Stylema monoblokk féknyergekkel rendelkezik, amelyek könnyűek, merevek és jobb irányíthatóságot és stabilitást biztosítanak fékezés közben. A rozsdamentes acél hálós féktömlők és a nagy, 320 mm-es első tárcsák kiváló konzisztenciát és irányítható érzetet biztosítanak, különösen erős fékezés esetén. A Brembo radiális főfékhenger dugattyúja a fékkarral párhuzamos irányban mozog, és lineárisan fejti ki a nyomást, miközben a motoros húzza a kart, ami kifinomult irányíthatósági érzést eredményez.

Új generációs KYB teljesen állítható felfüggesztés

Az új, 43 mm-es KYB fordított első villákat teljesen újratervezték, és most egyedi beállítókkal rendelkeznek a bal és jobb villacsövek visszapattanás-csillapításához és kompressziócsillapításához. Mindegyik külön-külön állítható, a jobb oldali cső a visszapattanáscsillapításhoz, a bal oldali pedig a kompresszióhoz, mind nagy, mind alacsony sebességnél A hátsó lengéscsillapító állítható az előfeszítéshez, a visszapattanás-csillapításhoz, kompressziócsillapításhoz és a menetmagassághoz. Az új elrendezés hozzájárul a rendkívül pontos csillapításhoz, nagyobb visszajelzést adva a pályáról és az útfelületről.

Yamaha menetvezérlés testreszabható beállításokkal

A három integrált, „sport”, „utcai” és „esős” hajtási módot a különböző körülményekhez igazodó, különböző szintekkel rendelkező gyári beállítások egészítik ki két egyéni üzemmód és négy Track mód előzetes beállításának lehetőségével.

Dőlésre érzékeny motoros segédeszközök, beleértve a kipörgésgátlót, a hátsó kerék csúszását gátló rendszert és a fékszabályozást

Az R9 csúcstechnológiás hattengelyes IMU-ja, amelyet közvetlenül az R1 elektronikus rendszereiből fejlesztettek ki, folyamatosan méri a gyorsulást előre-hátra, fel-le és balra-jobbra irányban, valamint a gép dőlési, gördülési és fordulási irányában mért szögsebességet. Az IMU valós idejű adatokat képes küldeni az ECU-nak, amely vezérli az elektronikus vezetői segédeszközöket, beleértve a dőlésérzékeny kipörgésgátlót (TC), a csúszásgátlót (SCS) és a fékvezérlést (BC).

Teljesítménymódok, rajtelektronika és kerékemelkedés-szabályozó rendszer

Négy különböző teljesítményleadási mód (PWR) áll rendelkezésre a motorkarakterisztika sportosságának beállításához, míg a kerékemelkedés-szabályozó rendszer (LIF) csökkenti és enyhíti az első kerekek felemelkedését gyorsításkor. A versenystílusú Launch Control (LC) lehetővé teszi a motoros számára, hogy álló helyzetből a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban induljon el – ideális a versenypályán.

Motorfékvezérlő rendszer és hátsó blokkolás szabályozó

A motorfékezés szintje két EBM-beállítással módosítható: az első opció magasabb szintű motorfékezést biztosít, a második opció pedig csökkenti a motorfékezés hatását, amikor a motoros felengedi a gázkart. Amikor a hátsó kerék a túlzott motorfékezés miatt blokkol, a hátsó csúszásszabályozó (BSR) rendszer szabályozza a motor nyomatékát, hogy támogatást nyújtson. A rendszer alacsony tapadással járó helyzetekben is kiemelkedően teljesít.

5”-os TFT-kijelző teljes körű csatlakoztathatósággal

Az R9 színes, 5”-os TFT-kijelzője négy választható témával testre szabható, míg a Track mód csak a pályán való motorozás során releváns információkat jelenít meg, beleértve a köridőt is. A kijelző a Yamaha MyRide alkalmazáson keresztül csatlakoztatható okostelefonhoz, lehetővé téve a telefonhívások, üzenetek és egyéb információk megjelenítését a műszerfalon.

Pályaközpontú felszerelés, beleértve a felpattintható kormányrudakat és a harmadik generációs gyorsváltó rendszert is

Az R9 versenypályára fókuszáló berendezésekkel van felszerelve, hogy a Yamaha Supersport modellektől elvárt teljesítményszintet biztosítsa. A felpattintható kormányrudak hozzájárulnak a sportos vezetési pozícióhoz, a fék- és kuplungkarok pedig az egyéni igényekhez igazodva állíthatóak. A Yamaha harmadik generációs gyorsváltó rendszere van felszerelve, amely kuplung nélküli fel- és visszaváltást tesz lehetővé a még hatékonyabb teljesítmény érdekében sebességváltáskor. A könnyű, öntött alumínium keréktárcsák Bridgestone Battlax Hypersport RS11 gumiabroncsokkal vannak ellátva a tökéletes érintkezés és tapadás érdekében.

Vezetési adatok naplózása és elemzése az Y-TRAC segítségével

Az Y-Trac alkalmazás még jobbá teszi a Supersport élményét, lehetővé téve a motorosok számára, hogy javítsák a pályán való motorozást és teljesítményüket olyan eszközökkel, amelyek általában csak a profi versenyzők számára állnak rendelkezésre. A verseny ihlette Y-Trac alkalmazás professzionális szintű technológiával kínál lehetőséget a vezetési adatok naplózására és elemzésére minden szintű versenyző számára, legyen szó kezdőkről vagy profikról.

 

 

 

 

A képek illusztrációk. Az esetleges elírásokért nem vállalunk felelősséget, a változtatás jogát fenntartjuk. További, legfrissebb információkért kérjük, vegye fel a kapcsolatot márkakereskedésünkkel!

műszaki adatok

Motor

Motor típusa

4 ütemű, Folyadékhűtéses, DOHC, 4 szelepes, 3 hengeres

Lökettérfogat

890 cm³

Furat x löket

78,0 mm × 62,1 mm

Kompresszióviszony

11,5 : 1

Maximális teljesítmény

87,5kW (119,0 LE) 10 000/p fordulatszámon

Maximális nyomaték

93,0 N・m (9,5 kgf・m)/7000 fordulat/perc

Kenési rendszer

Nedves karter

Kuplung típusa

Olajban futó, Többtárcsás

Gyújtás

TCI

Indítás

Elektromos

Váltó

Állandó áttételű, 6 sebességes

Kihajtás

Láncos

Karburátor

Üzemanyag-befecskendezés

Alváz

Váz

Gyémánt

Villaszög

22°35′

Utánfutás

94mm

Első felfüggesztés

teleszkópos villa, Ø 43 mm

Hátsó felfüggesztés

karos felfüggesztés, Lengőkaros

Első rugóút

120 mm

Hátsó rugóút

118 mm

Első fék

Hidraulikus kéttárcsás fék, Ø 320 mm

Hátsó fék

Hidraulikus egytárcsás fék, Ø 220 mm

Első gumi

120/70ZR17M/C (58W), tömlő nélküli

Hátsó gumi

180/55ZR17M/C (73W), tömlő nélküli

Méretek

Teljes hossz

2070 mm

Teljes szélesség

705 mm

Teljes magasság

1180 mm

Ülésmagasság

830 mm

Tengelytáv

1420 mm

Minimális hasmagasság

140 mm

Feltöltött tömeg (olajjal és üzemanyaggal)

195kg

Üzemanyagtank kapacitása

14 liter

Olajtank kapacitása

3,50 liter
Kapcsolat

Érdeklődik a jármű iránt? Kipróbálná?

Kérjen ingyenes visszahívást,
vagy hívjon minket a +36 1 7766 500-as telefonszámon!


Visszahívjuk?

+36

* A megadott telefonszámot nem használjuk fel későbbi, marketing célú megkeresésre.