- Az Európai Bizottság jóváhagyásával az autósok immár 15 európai ország autópályáin, összesen több mint 133 000 kilométernyi kijelölt útszakaszon vezethetnek a Ford BlueCruise technológiával
- A BlueCruise mostantól elérhető az új Mustang Mach-E (2024-es évjáratú) modellek vásárlói számára, a Blue Zone autópálya szakaszokkal rendelkező országokban
- Ez a bővítés a BlueCruise korábbi bevezetését követi Németország, Nagy-Britannia és Spanyolország után.
- A 2-es szintű, fejlett vezetéstámogató rendszer jelenleg a legszélesebb körben elérhető ilyen technológia
- Ma már több mint 420 000 olyan Ford és Lincoln fut a világ útjain, amelyekben a BlueCruise működik
KÖLN, Németország, 2024. július 31. – Az Európai Parlament engedélyezte, hogy az autósok 15 európai országban közlekedhessenek a Ford BlueCruise1 kézhasználat nélküli vezetéstámogató technológia segítségével.2. A mostani jóváhagyással az autósok összesen több mint 133 000 kilométernyi, úgynevezett Blue Zone szakaszon élvezhetik a rendszer kényelmét az erre kijelölt európai autópályákon. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy miközben valaki Svédországból elautózik Olaszországba, közel 3000 kilométeren és több mint 25 órán keresztül vezethet úgy, hogy közben nem kell kormányoznia.
Azáltal, hogy a BlueCruise megkapta a megfelelő engedélyeket, és hogy az ezzel felszerelt új (2024-es évjáratú) Mustang Mach-E immár globálisan 20 országban kapható, ez a 2-es szintű, “hands-off, eyes-on” („engedd el, és csak figyelj”) jellegű, fejlett vezetéssegítő rendszer lett a legszélesebb körben elérhető ilyen technológia Európában. Mindemellett (bizonyos piacokon) a korábbi évjáratú Mustang Mach-E tulajdonosai is aktiválhatják majd autójukban a BlueCruise rendszert egy szoftverfrissítéssel.3
A technológiát 2023-ban vezették be Nagy-Britanniában, így kategóriájában a BlueCruise volt az Európában elsőként engedélyezett technológia, amely nagy sebesség mellett is valódi kézhasználat nélküli vezetést kínált. Spanyolországban a Ford az első autógyártóként kapott jóváhagyást a kézhasználat nélküli közúti közlekedés meghonosítására.
“Meggyőződésünk, hogy a BlueCruise sokkal kényelmesebbe teszi a közlekedést, legyen szó akár az araszolgató forgalomról, akár egy hosszú túráról – és a most megszerzett engedélyek lehetővé teszik, hogy egyre több európai vásárlónk számára kínáljuk a BlueCruise rendszert,” nyilatkozta Ashley Lambrix, a Ford Motor Company BlueCruise-részlegének igazgatója. “Most, hogy Nagy-Britannia, Németország és Spanyolország mellett jóval több helyen elérhetővé váltak a Blue Zone útszakaszok, az autósok már a több országot átszelő utazásaikon is használhatják a BlueCruise-t.”
Aktiválása után a BlueCruise az útra felfestett jelzések, a sebességhatárra figyelmeztető táblák és az állandóan változó forgalom folyamatos monitorozásával vezérli a kormányzást, a gyorsítást, a fékezést és a sávtartást, megfelelő követési távolságot tartva – és mindezt biztonságosan képes elvégezni nagy sebesség mellett is, de egy közlekedési dugóban akár állóra is fékezi az autót. A BlueCruise rendszert használó autósok a kijelölt Blue Zone autópálya útszakaszokon elengedhetik a kormánykereket, ha közben folyamatosan figyelik az utat.
A műszeregység alá egy kamerát építettek be, amely ellenőrizi a volán mögött ülő ember fejtartását és szemmozgását (még akkor is, ha napszemüveget visel), ellenőrizve, hogy a vezető figyelme nem kalandozik el.
A vásárlók 90 napon át ingyenesen próbálhatják ki a technológiát, hogy megtapasztalják, hogyan teszi a BlueCruise kellemesebbé és stresszmentesebbé a hosszú autóutakat vagy a nagyvárosi araszolgatást. A díjmentes próbaidőszak után a vásárlók éves, vagy havi előfizetést indíthatnak, ami bármikor lemondható vagy újraindítható. A havi előfizetéses megoldás lehetővé teszi a BlueCruise egyszerű aktiválását bármikor, ha a rendszerre éppen szükség van egy utazás során.
Napjainkban több mint 420 000 olyan Ford és Lincoln fut világszerte az utakon, amelyeket felszereltek a BlueCruise rendszerrel, és ezeket az autókat eddig mintegy 342 millió kilométernyi távon, összesen több mint 3,1 millió órán át³ vezették kézhasználat nélkül a tulajdonosaik.4
1 Bizonyos piacokon, bizonyos Mustang Mach-E modellekben; erről további információért érdeklődjön márkakereskedésünkben. A BlueCruise kézhasználat nélküli autózás közben a vezetőnek folyamatosan figyelnie kell az előtte haladó forgalmat. A rendszer használata nem helyettesíti a biztonságos vezetést.
2 Attól függően, hogy az egyes országokban az adott kormányzatok elfogadják-e.
3 A 2021-2022-es modellévekben gyártott, Tech Pack vagy Tech Pack+ csomaggal felszerelt Mustang Mach-E modellekben egy későbbi programfrissítéssel telepíthető lesz a BlueCruise szoftver. A 2023-2023.75-ös európai Mustang Mach-E modellekben már gyárilag megtalálható a BlueCruise hardver, de a legfrissebb szoftver telepítéséhez egy későbbi vezeték nélküli frissítésre lesz szükség – kivéve jelenleg Franciaországot, Görögországot, Olaszországot és Magyarországot, ahol a BlueCruise csak az újonnan vásárolt Mustang Mach-E modellekben érhető el. Az Európában értékesített 2024-es Mustang Mach-E modellekben már alapfelszereltségként szerepel a BlueCruise.
4 2024 júliusában érvényes adatok.