Városi ragadozó felvillanyozva: itt az új, elektromos Ford Puma Gen-E

  • Az új Puma Gen-E megjelenésével a Ford legkelendőbb európai modellje immár tisztán elektromos hajtással is kapható, még teljesebbé téve a Puma rajongói számára az eddigi EcoBoost Hybrid opciókból álló hajtásláncok kínálatát.
  • Az elektromos Puma hatótávolsága 376 kilométer, és az akkumulátora körülbelül 23 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékra egy 100 kW-os egyenáramú gyorstöltővel
  • A Puma vásárlói imádják az autó stílusát, amit a Puma Gen-E egyedi, sportos dizájn-elemekkel gazdagít. Az új generációs beltér jellegzetessége a high-tech kialakítás, prémium dizájn, és a megnövelt csomagtér-kapacitás az új 145 literes GigaBox-nak köszönhetően.

KÖLN, Németország, 2024. december 3. – A Ford ma bemutatta elektromos kínálatának legújabb tagját, a vadonatúj, tisztán elektromos hajtású Puma Gen-E modellt, így a márka legnépszerűbb európai modellje1 immár olyan változatban is kapható, amely zéró helyi károsanyag-kibocsátással vezethető.

Az elektromos Puma Gen-E élvezetes vezetési élményt kínál, a formatervezők pedig továbbfejlesztették a Puma eddig is különlegesnek számító dizájnját, ami Európa-szerte igazi slágerré avatta a kompakt crossovert.

Az új elektromos hajtáslánc nemcsak izgalmas menettulajdonságokat kölcsönöz az autónak, hanem kivételesen takarékos is, hiszen 13,1 kWh/100 km energiafogyasztással működik. Teljesen feltöltött akkumulátorral2 a Puma Gen-E akár 376 kilométert is megtehet, így tulajdonosai már a hosszabb utazásokra is nyugodtan elindulhatnak, az 523 kilométert is elérő városi hatótávolság2 révén pedig napokon át használhatják autójukat a városban anélkül, hogy időt kellene szakítaniuk a feltöltésre.

Ha mégis eljön ez az idő, egy gyorstöltővel alig 23 perc alatt3 tölthetik fel az akkumulátort 10-ről 80 százalékos szintre, majd sportos stílusban autózhatnak tovább, hiszen az új modell 8 másodperc alatt gyorsít 0-100 km/órára, sőt a kormányreakció is érezhetően gyorsabb lett, vagyis a Puma Gen-E voltaképpen olyan, mintha a Puma ST lényegét örökítették volna a mérnökök elektromos változatba.

A városi autósok és a fiatal családok számára egyaránt jó hír, hogy a kompakt kialakítású hajtáslánc nemcsak a teljesítményre, hanem a csomagtér méretére is jótékony hatást gyakorol. A Puma innovatív csomagtéri MegaBox tárolórekeszének neve mostantól GigaBox, ami nem túlzás, hiszen a befogadó képessége 574 literre nőtt4,  ami több, mint amit néhány nagyobb SUV kínál. A benzinmotor helyén a mérnökök egy 43 literes első tárolórekeszt(frunk)4 is kialakítottak; ez ideális hely az olyan tartozékok tárolásához, amelyekre akkor is szükség lehet, amikor a csomagtér tele van pakolva.

“A Puma igazi sikertörténet: az emberek nagyon szeretik sportos dizájnja és vezethetősége miatt, amihez egyedülálló praktikum és kategóriaelső csomagtér társul,” nyilatkozta Jon Williams, a Ford Blue és Model e európai vezérigazgatója. “A Puma Gen-E az eddigi legjobb Pumánk, lenyűgöző vezetési élménnyel és hihetetlenül energiatakarékos elektromos hajtással. És persze ott van az új, még nagyobb GigaBox is, ami páratlanul tágas csomagteret kínál.”

A külső dizájn kialakításánál fontos cél volt úgy megragadni a legújabb generációs Puma hangulatát, hogy azt egy kis csavarral még különlegesebbé és áramvonalasabbá varázsolják. A hagyományos hűtőrácsot egy látványos, a Ford Mustang Mach-E elektromos SUV által ihletett  ‘pajzs’ dizájn váltotta fel, frissebb arculatot kölcsönözve az autónak. A felvillanyozó hangulatot tovább erősítik az egyedi könnyűfém keréktárcsák és a sportos hátsó légterelő; mindez abban is jó szolgálatot tesz, hogy az elektromos Puma még hatékonyabban hasítsa a levegőt, ami tovább növeli a teljesítményt.

 

Digitális élmény: mindig kapcsolatban a külvilággal

Az éles vonallakkal határolt, modern formák az utastérben is visszaköszönnek, ahol a sofőr könnyen elérheti a két nagy felbontású kijelzőt. A Ford legújabb generációs SYNC 46 infotainment rendszerének felhőalapú navigációjával7 a Puma Gen-E vezetője mindig megtalálja az ideális útvonalat a zsúfolt városi forgalomban, miközben a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto8 segítségével kábeles kapcsolat nélkül hangolhatja össze az okostelefonon futó alkalmazásokat és információkat az autó rendszerével.

Az új, emelt középkonzol kényelmes tárolóhelyet kínál azokhoz az apróbb személyes tárgyakhoz, amelyek egyébként a vezető zsebében zsúfolódnának. A középső könyöktámasz előre-hátra csúsztatható, hogy könnyű legyen beállítani a tökéletes pozícióját egy-egy hosszabb utazáson, valamint vezeték nélküli telefontöltő10 gondoskodik arról, hogy a mobilkészülékek akkuja az út végén is teljesen fel legyen töltve.

A Puma Gen-E mind a városi forgalomban, mind a közutakon élvezetesen vezethető. A kormánykerék mögött kapott helyet az elektronikus menetválasztó, amivel a vezető kapcsolhat az előremeneti, az üres és a hátrameneti fokozatok közt; ez a kapcsoló egyébként ugyanolyan jól kézre esik, mint az irányjelző. A választható egypedálos vezetéssel még kényelmesebb a városi autózás, függetlenül attól, hogy a vezető éppen melyiket használja a négy választható üzemmódból.

A Sávközép-tartó és Stop & Go funkciókkal kiegészített Intelligens adaptív sebességtartó automatika 11,12, 13 simábban, természetesebb érzetet keltve gyorsít és fékez, a Prediktív Sebesség Asszisztens11 önállóan szabályozza a tempót a kanyargós útszakaszokon, a körforgalmakban, illetve az autópályára történő fel- és lehajtáskor. A városi közlekedésben jó szolgálatot tesz a 360 fokos kamerarendszer, ami megjeleníti az autó teljes környezetének felülnézeti képét, amikor a sofőr szűk helyen manőverez.

Az extraként rendelhető Adaptív Mátrix LED fényszóró-technológiában a Prediktív Dinamikus Kanyarvilágítás folyamatosan figyeli az autó előtti útszakaszt, és oda irányít több fényt, ahol arra szükség van, emellett pedig úgy szabályozza a fénycsóvát, hogy a megvilágított városi utakon és a sötét közutakon egyaránt a legjobb fényviszonyokat biztosítsa.

A Ford Otosan modern összeszerelő üzemében, a romániai Craiovában gyártott autóba olyan hajtásláncot építenek be, amely a Ford Halewood-i gyárában készült az Egyesült Királyságban. A Puma Gen-E mától előrendelhető kedvezményes 12.880.000 forint induló áron, az első vásárlók már 2025 tavaszán átvehetik új autójukat.

 

 

 

 

 

 

1 A Ford értékesítési adatai szerint.

2 A teljesen feltöltött akkumulátorú Puma Gen-E adatai. A becsült hatótávolság kiszámítása a WLTP vezetési ciklus szabványai szerint történt. Az adatok az összehasonlíthatóságot szolgálják, és kizárólag olyan járművekkel vethetők össze, amelyeket ugyanilyen műszaki eljárásokkal teszteltek. A tényleges hatótávolságot olyan tényezők is befolyásolhatják, mint a külső hőmérséklet, a vezetési stílus, az út jellege, a jármű állapota, a lítiumion akkumulátor kora és állapota.

3 Számítógépes szimulációkkal végzett gyártói tesztek alapján. A töltés sebessége csökken, amikor az akkumulátor eléri teljes kapacitást. Az Ön autójának töltési ideje a töltési csúcsidőktől és az akkumulátor töltöttségi állapotától függően változhat.

4 A csomagtér kapacitását behatárolja a rakomány tömege és súlyelosztása.

6 Ne hagyja, hogy valami elvonja a figyelmét a vezetésről, és vezetés közben ne használjon kézben tartott készülékeket. Ha lehetséges, használja a rendszerek beszédvezérlését. Bizonyos funkciók zárolva lehetnek, amíg az autó sebességváltója menetfokozatba van kapcsolva. Nem minden funkció kompatibilis az összes telefonkészülékkel.

7 A csatlakoztatott szolgáltatások és funkciók működése a kompatibilis hálózat rendelkezésre állásától függ. Az 5G hálózat nem mindenhol elérhető. A technológia, a mobilhálózatok és a járművek fejlődése korlátozhatja a csatlakoztatott szolgáltatások és funkciók működését. A csatlakoztatott szolgáltatás nem tartalmazza a WiFi-hotspotot, ami külön előfizetéssel áll rendelkezésre.

8 Aktív adatcsomaggal és kompatibilis szoftverrel rendelkező telefon szükséges. Használat közben a SYNC nem vezérli a harmadik féltől származó termékeket. A harmadik felek kizárólagos felelősséggel tartoznak termékeik működéséért. Az Android Auto a Google LLC bejegyzett védjegye. Az Apple CarPlay az Apple Inc., USA-ban és más országokban bejegyzett védjegye.

9 Az Alexa Built-in használatához a járműben ülve, a FordPass okostelefonos alkalmazás használatával vagy a jármű beállító felületein keresztül aktiválni kell a FordPass funkciót. Az Alexa funkcióhoz való csatlakozáshoz Amazon ügyfélfiók szükséges, valamint SYNC 4 vagy SYNC 4A, FordPass, és kiegészítő hálózatba kapcsolt szolgáltatás, amit a FordPass alkalmazáson keresztül kell aktiválni (részletek a FordPass Felhasználói feltételeiben). Szükség lehet még további termékekre és beállításokra is. Az Amazon, az Alexa és minden hozzájuk kapcsolódó logó és jelzés az Amazon.com, Inc. illetve leányvállalatai bejegyzett védjegyei.

10 Az itt rendelkezésre álló Qi vezeték nélküli töltés nem minden mobiltelefonnal kompatibilis.

11 A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását, és a biztonságos autózást. Részletek és korlátozások a Felhasználói Kézikönyvben.

12 A Sávtartó rendszer nem szabályozza a kormányzást.

13 Ha a jármű három másodpercnél hosszabban áll, a vezetőnek be kell avatkoznia, megnyomva a “RES” gombot vagy a gázpedált, hogy a rendszer újra működjön.

Hírek

Visszahívjuk?

+36

* A megadott telefonszámot nem használjuk fel későbbi, marketing célú megkeresésre.