Jobb vezetési élmény a TUCSON és a SANTA FE vásárlói számára

Több tényező is alátámasztja azt, hogy ez miért is van így:

  • A hibrid és plug-in hibrid járművek alacsonyabb károsanyag-kibocsátást biztosítanak, mint a tiszta belső égésű motoros autók, valamint nagyobb teljesítményt és hatékonyságot biztosítanak
  • Körülbelül 44 000 eladott egységgel a TUCSON Hybrid volt a legkelendőbb elektromos Hyundai modell Európában 2021-ben.
  • A Hyundai 1.6 T-GDI „Smartstream” motorja iparágvezető CVVD technológiával rendelkezik

Az elmúlt években jelentősen megnőtt a fogyasztói érdeklődés a hibrid járművek iránt. A tiszta belső égésű motoros (ICE) modelleknél alacsonyabb károsanyag-kibocsátás mellett a hibrid autók kiváló menetteljesítményt is nyújtanak azáltal, hogy alkalmazkodnak minden közúti környezethez, és lényegesen nagyobb üzemanyag-hatékonyságot kínálnak.

Az Európai Gépjárműgyártók Szövetsége (ACEA) adatai szerint a hibrid-elektromos járművek (HEV) értékesítése 60,5 százalékkal nőtt 2021-ben az előző évhez képest, első ízben előzve meg a dízeleladásokat az Európai Unióban. Eközben a plug-in hibrid-elektromos járművek (PHEV) még nagyobb növekedést produkáltak, mivel a regisztrációk 70,7 százalékkal nőttek az előző év azonos időszakához képest.

A Hyundai jelenleg az elektromos hajtásláncok legszélesebb választékával büszkélkedhet a piacon, beleértve számos HEV és PHEV eSUV-t. 2021-ben a vállalat 515 886 darabot értékesített Európában, ami 21,6 százalékos növekedés az előző évhez képest. Ebből 72 509 zéró emissziós jármű volt, beleértve az akkumulátoros elektromos járműveket (BEV) és az üzemanyagcellás elektromos járműveket (FCEV) is – ez az európai eladások 14,1 százaléka.

A Hyundai 2021-ben 109,84 százalékkal több modellt adott el 2020-hoz képest. Európában a legkelendőbb elektromos Hyundai modell a TUCSON Hybrid volt. Eközben a vállalat a PHEV-eladásokban is emelkedett – 52,6 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

Hogyan működnek a HEV-k és a PHEV-k

A „hibrid” kifejezés olyan járművet jelent, amely több kombinált energiaforrással van felszerelve. A HEV ICE-t, villanymotort és akkumulátort tartalmaz. A HEV-ket úgy tervezték, hogy pontosan érzékeljék, mikor akar a vezető gyorsítani. Alacsonyabb fordulatszámon csak az elektromos motort használják. Ennek megfelelően azokban a helyzetekben, amikor a vezető erősebben gyorsít, vagy a jármű több energiát igényel, mint például dombon felfelé, az ICE és az elektromos motor kombinálja a lehető legnagyobb hatékonyságot.

A HEV-t nem kell külső áramforráshoz csatlakoztatni az akkumulátor feltöltéséhez. Ehelyett a visszatápláló fékezés révén elektromos energia keletkezik. Az erőt a lassítás, fékezés vagy lejtmenet során megmaradt mozgási energia átalakításával nyeri.

A PHEV viszont ugyanazt az alapkialakítást használja, mint a HEV, miközben a BEV előnyeit is kínálja. A HEV-hez hasonlóan a hálózatról tölthető hibrid-elektromos jármű is ICE-vel és villanymotorral rendelkezik, de nagyobb akkumulátorral is fel van szerelve a megnövelt villamos hatótáv érdekében. Ezen túlmenően ezek a modellek beépített töltőkkel vannak felszerelve a külső áramforráson keresztüli további töltéshez.

A PHEV tisztán elektromos energiával működhet, de az úttól vagy a vezetési körülményektől függően automatikusan átvált az ICE használatára. Az ICE létfontosságú alkatrész, mert amikor a PHEV akkumulátora elér egy előre beállított töltöttségi állapotot, lehetővé teszi az autó számára, hogy töltésfenntartó üzemmódba lépjen. Ha az akkumulátor lemerült, ugyanúgy működik, mint egy HEV. Az ICE a szokásos módon táplálja a kerekeket, míg a regeneratív fékezés energiát ad az elektromos akkumulátor feltöltéséhez. Ez kiterjeszti a PHEV teljes hatótávolságát.

A hagyományos ICE autókban a motor által termelt erő a sebességváltón keresztül jut el a kerekekhez. Mind a HEV-k, mind a PHEV-k további villanymotorral vannak felszerelve a belső égésű motor és az automata sebességváltó között. A motor energiát is termel, ami támogatja a motort, és javítja a gyorsulást és az üzemanyag-hatékonyságot. Ennek köszönhetően teljesítményüket két forrásból állítják elő, és a sebességváltón keresztül juttatják el a kerekekhez.

A Hyundai hibrid modelljei nem rendelkeznek nyomatékváltóval vagy indító tengelykapcsolóval, helyette hatfokozatú automata sebességváltót (6AT) használnak. A 6AT esetében a lehajtást egy villanymotor kezeli.

Sok HEV-ben és PHEV-ben a vezetéshez szükséges nagyfeszültségű akkumulátort leválasztják a jármű szabványos 12 voltos ólom-savas segédakkumulátorától. A Hyundai HEV modelljei a két akkumulátort integrálják, és a második sor utasülései alá vannak beszerelve. A PHEV modellek 12 voltos akkumulátorai a csomagtartó aljában találhatók. A márka eSUV-ügyfelei számára kettős előnyök származnak. Először is, ez nagyobb helyet biztosít a csomagtartóban. Másodszor, biztosítja, hogy a tömegközéppont közelebb legyen a jármű közepéhez, ami javítja a mozgékonyságot és a vezetési teljesítményt.

A Hyundai HEV és PHEV modelljei

A nagyobb teljesítmény és a csökkentett károsanyag-kibocsátás érdekében mind a TUCSON Hybrid, mind a SANTA FE Hybrid egy erőteljes, 230 LE-s hibrid hajtáslánccal van felszerelve, amely a Hyundai 1,6 literes T-GDi „Smartstream” motorjának és egy 44,2 kW-os villanymotorjának kombinációja. A hibrid hajtáslánc a T-GDi motor és az 1,49 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátor összekapcsolásából nyeri az erejét. Mindkét modell két- vagy négykerék-hajtással is kapható.

Eközben a TUCSON PHEV és a SANTA FE PHEV is fel van szerelve 1,6 literes T-GDi „Smartstream” motorral. Ezek a modellek egy 66,9 kW-os villanymotorral párosulnak, amely egy 13,8 kWh-s lítium-ion polimer akkumulátorból nyeri az energiát. Mindkét modell összteljesítménye 265 LE, kombinált nyomatéka 350 Nm. Mindegyik modell alapfelszereltségként négykerék-meghajtással van felszerelve.

A TUCSON Plug-in Hybrid mindössze 31 g/km CO2-t bocsát ki WLTP vezetési körülmények között. Eközben a SANTA FE Plug-in Hybrid 37 g/km CO2-t bocsát ki WLTP körülmények között.

Mindkét modell HEV és PHEV változatának hajtáslánca 6AT-vel kapható. A vezetékes váltáson keresztül működtetett 6AT-t a hagyományos kar helyett elektromos gombbal vezérelték, így a 6AT a teljesítmény és az üzemanyag-hatékonyság ideális egyensúlyára lett optimalizálva.

Mind a TUCSON Plug-in Hybrid, mind a SANTA FE Plug-in Hybrid 7,2 kW-os, illetve 3,3 kW-os beépített töltővel van felszerelve, elektromos töltőállomáson vagy otthoni fali dobozon keresztül történő használatra. A Bluelink® felhasználók az alkalmazáson keresztül ellenőrizhetik az akkumulátor töltöttségi szintjét és kezelhetik mindkét modell töltési beállításait.

A Hyundai 1.6 T-GDI „Smartstream” motorja a világelső CVVD technológiával rendelkezik

A Hyundai HEV és PHEV modelljeinek motorteljesítményét és üzemanyag-hatékonyságát még jobban optimalizálja az 1,6 T-GDI „Smartstream” motor. Ez a Hyundai Motor Group folyamatosan változó szelephosszúságú (CVVD) technológiáját tartalmazza, amely 2019-es bevezetésekor a világon első volt. A szelepvezérlő technológia szabályozza a szelep nyitásának és zárásának időtartamát a vezetési körülményeknek megfelelően.

Ha a jármű állandó sebességet tart, és alacsony motorteljesítményt igényel, a CVVD a szívószelepet nyitva tartja a kompressziós löket közepéig, és onnantól kezdve a kompressziós löket végéig bezárja. Ez segít az üzemanyag-hatékonyság javításában azáltal, hogy csökkenti a kompresszió okozta ellenállást. Ezzel szemben, amikor a motor teljesítménye nagy, például amikor az autó nagy sebességgel halad, a szívószelep a kompressziós löket elején zár, hogy maximalizálja az égéshez használt levegő mennyiségét. Ez növeli a nyomatékot, hogy javítsa a gyorsulást.

A CVVD az egyetlen olyan rendszer, amely a körülményektől függően módosíthatja a szelep nyitásának időtartamát menet közben. Ez a technológia négy százalékkal növeli a teljesítményt és öt százalékkal az üzemanyag-hatékonyságot, miközben 12 százalékkal csökkenti a károsanyag-kibocsátást.

Az üzemanyag-hatékonyság további optimalizálása érdekében az 1.6 T-GDI alacsony nyomású kipufogógáz-visszavezetéssel (LP EGR) van felszerelve. Az LP EGR visszavezeti a motor által elégetett gáz egy részét az égéstérbe, hűtőhatást keltve és csökkentve a nitrogén-oxidok kibocsátását. Az 1.6 T-GDI egy alacsony nyomású rendszerrel is rendelkezik, amely az égetett emissziós gázt a turbófeltöltő kompresszorának elejére irányítja, nem pedig a szívórendszerbe, hogy növelje a hatékonyságot nagy terhelés mellett.

Hogy még nagyobb biztonságot nyújtson ügyfelei számára, a Hyundai a fejlesztés során számos biztonsági teljesítménytesztet végez HEV és PHEV modelljei lítium-ion polimer akkumulátorain. A vállalat az akkumulátor biztonságának növelésére is összpontosít, és extrém ütközési teszteket végez az akkumulátorok három biztonsági jellemzőjének tesztelésére: kerámia bevonat-leválasztó, az akkumulátort a fizikai sérülésektől védő szerkezetek és az akkumulátorvezérlők.

Üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok

  • A Hyundai TUCSON 1.6 T-GDI Hybrid 6AT 2WD kombinált üzemanyag-fogyasztása l/100 km-ben: 5,9 - 5,5; CO2-kibocsátás kombinált g/km-ben: 135-125 (WLTP)
  • A Hyundai TUCSON 1.6 T-GDI Hybrid és 6AT 4WD kombinált üzemanyag-fogyasztása l/100 km-ben: 6,6 - 6,2; CO2-kibocsátás kombinált g/km-ben: 149-140 (WLTP)
  • A Hyundai TUCSON 1.6 T-GDI Plug-in Hybrid és 6AT 4WD kombinált üzemanyag-fogyasztása l/100 km-ben: 1,4; CO2-kibocsátás kombinált g/km-ben: 31 (WLTP)
  • A Hyundai SANTA FE 1.6 T-GDI Hybrid 6AT 2WD kombinált üzemanyag-fogyasztása l/100 km-ben: 6,9 - 6,4; CO2-kibocsátás kombinált g/km-ben: 157-146 (WLTP)
  • A Hyundai SANTA FE 1.6 T-GDI Hybrid és 6AT 4WD kombinált üzemanyag-fogyasztása l/100 km-ben: 7,6 - 6,9; CO2-kibocsátás kombinált g/km-ben: 172-157 (WLTP)
  • A Hyundai SANTA FE 1.6 T-GDI Plug-in Hybrid kombinált üzemanyag-fogyasztása l/100 km-ben: 1,6; kombinált villamosenergia-fogyasztás kWh/100 km-ben: 18,1; CO2-kibocsátás kombinált g/km-ben: 37 (WLTP)

Hírek

Visszahívjuk?

+36

* A megadott telefonszámot nem használjuk fel későbbi, marketing célú megkeresésre.