Amilyen kicsi, olyan hatalmas – ráadásul ma még ünnepelni is van oka, hiszen a tisztán elektromos Volvo EX30 komoly elismerésben részesült a rangos Világ Év Autója díjátadón!
A városi járművek erős mezőnyében az EX30 bizonyult az év legjobb újdonságának, és ezzel a mai napon, a New York-i Nemzetközi Autószalonon megtartott díjátadó ünnepségen elnyerte a 2024-es Világ Év Városi Autója címet. A Volvo történetének legkisebb szabadidőjárművét emellett harmincnyolc autó közül az év három legjobb új típusa közé is beválasztották.
„Rendkívüli örömünkre szolgál, hogy az EX30 elnyerte ezt a kitüntetést.” – mondta vezérigazgatónk, Jim Rowan. „Ez a díj határozottan igazolja, hogy ambiciózus villamosítási stratégiánkkal a helyes úton járunk. Az EX30 piaci fogadtatása minden várakozásunkat felülmúlta. A modell tökéletes ajánlatnak bizonyult, hiszen egyre több ügyfél vált tisztán elektromos járművekre. Meggyőződésem, hogy az EX30 már idén nagyban hozzá fog járulni a Volvo Cars növekedéséhez, és ez az elkövetkező években is így marad.”
Az EX30 tavaly nyáron mutatkozott be. A szakma és a vásárló közönség jóformán egyhangúan a szívébe zárta újdonságunkat, amely számos rangos elismerésben részesült. A The Sun napilap az Év autójának, a Sunday Times az Év kisméretű szabadidőjárművének választotta meg, míg a Top Gear magazin szavazásán elnyerte az Eco Warrior (öko-harcos) címet.
Az EX30 tehát magabiztosan csatlakozott a Volvo Cars modellpalettájához, amely számos méretosztályban kínál vonzó plug-in hibrid és mild hibrid járműveket. Ezek a villamosított modellek fontos átmenetet képeznek a Volvo Cars azon végső célkitűzése felé, hogy 2030-től kizárólag tisztán elektromos járműveket forgalmazzunk.
Az EX30 rendkívül népszerűnek bizonyult az ügyfelek körében: az eddig leadott rendelések alapján várhatóan a Volvo Cars egyik legnagyobb számban eladott típusaként zárhatja majd az évet.
A kifejezetten elektromos hajtásláncra tervezett, új platformra épülő EX30 minden idők legkisebb Volvo szabadidőjárműve. Amellett, hogy zéró károsanyag-kibocsátással üzemel, az EX30 tervezése során kiemelt figyelmet szenteltünk annak, hogy a modell teljes életciklusa során a lehető legcsekélyebb szénlábnyommal rendelkezzen.
Az EX30 háromféle hajtáslánccal választható. Az egymotoros kivitel 200 kW-os (272 LE) csúcsteljesítményt és 51 kWh kapacitású akkumulátort kínál. Az egymotoros, növelt hatótávolságú változat ugyanezt a villanymotort egy nagyobb, 69 kWh-ás akkumulátorral társítja. Végezetül a két villanymotoros, nagy teljesítményű modellváltozat a 69 kWh-ás akkumulátor mellett 315 kW (428 LE) rendszerteljesítményt mutathat fel. Az EX30 maximális hatótávolsága eléri a 476 kilométert; akkumulátora valamivel több mint 25 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra.
A töltés időtartama számos tényezőtől – például a környezeti hőmérséklettől, az akkumulátor pillanatnyi hőmérsékletétől, a töltő berendezéstől, az akkumulátor állapotától és a jármű állapotától – függően változhat.
A hatótávolságot az új járművek számára kidolgozott, valósághoz közeli WLTP menetciklusok szerint, szabályozott körülmények között mérték. A valós hatótávolság ettől eltérhet.
Nem biztos, hogy minden funkció és szolgáltatás minden piacon elérhető lesz, illetve azok nem minden piacon, és nem minden modell esetében fogják az alapfelszereltség részét képezni.