24 óra egy motor nyergében - Egy Indian motorral ez is lehetséges!

1984-ben egy maroknyi amerikai motoros megtervezett és teljesített, egy embert és motort egyaránt próbára tevő teljesítmény-túrát. Ebből az őrült ötletből indult a mára már nemzetközi szervezetté nőtt „IronButt Association”. Ez egy zárt közösség, ahova csak a legelvetemültebb motorosok kerülhetnek be, adott táv megadott időn belüli, ellenőrizhetően dokumentált teljesítése esetén. Az idők során a teljesíthető távok köre egyre bővült, de a legrövidebb kihívás így is: 1000 mérföld (1610 km) teljesítése 24 órán belül.

Az IMRG Budapest, Hungary klubunk egyik alapítótagja idén májusban egy 2023-as évjáratú Roadmaster Dark Horse nyergében, egyik cimborája társaságában, 2052 km-t teljesített 22:30 óra alatt. Ezen a távon (SaddleSore 2000K), ők az első magyar teljesítők, és egyben az első Indian motor, amivel felkerülhetett a hivatalos teljesítők listájára. Nem kis teljesítmény ez… az embernek felkészültnek kell lenni mind mentálisan, mind fizikálisan, és nem utolsósorban a motornak műszakilag!

A Polaris által 2011-ben felvásárolt márka, a mai Indian Motorcycle Company a modern fejlesztéseknek köszönhetően ötvözi a nagy teljesítményű technológiai innovációt, és az autentikus, ikonikus kerékpárok egyre bővülő kínálatát. Ennek köszönhetően olyan megbízható motorok kerülnek le a gyártósorról, melyekkel akár ilyen lehetetlennek tűnő kihívások is minden gond nélkül teljesíthetőek.

Hosszas tervezés és finomítás után a 7 országot érintő útvonal a következőképp alakult: Veszprém -(M7)- Biatorbágy –(M1)- Pozsony –(D2-2)- Brno –(1)- Humpolec –(19-3)- Ceske Budejovice –(S10)- Linz –(A1)- Salzburg –(8)- Rosenheim –(A12)- Innsbruck –(A13-A22)- Verona –(A4-A3-A1)- Ljubjana –(A1-A5-M7)- Veszprém.

Az út során előre meg kellett tervezni minden megállót, a tankolások és a frissítőpontok helyét, és várható időszükségletét.

Ebben klubtagunk segítségére volt az Indian Ride Command nevű útvonal tervező program. Az online felületen megtervezett útvonalat a motor automatikusan leszedi a felhőből, és a 7”-os fejegységen, turn-by-turn navigációval mutatta a „roadtrip” jellegű útvonalat.

Ahhoz, hogy a kihívás távban és időben teljesíthető legyen, folyamatosan a megengedett sebességhatár tetején -azt nem túllépve-, minden közlekedési szabályt betartva kellett közlekedni, 24 órán keresztül.

Ez nem kis kihívás egy léghűtéses motornak, de az Indian Motorcycles által 2019 óta gyártásban lévő Thunderstroke 116-os motor kivételes teljesítményt, a Roadmaster alacsony ülésmagassága, az ergonomikusan kialakított kezelőszervek és a könnyű öntött alumínium váz együttesen pontos kezelhetőséget és magabiztos vezethetőséget biztosított.

A pontos tervezés- felkészülés, és az Indian Roadmaster megbízható teljesítménye egyaránt hozzájárult ahhoz, hogy a kihívást siker koronázza! Büszkék vagyunk rá, hogy az általunk képviselt Indian Motorcycle brand hírnevéhez hűen bizonyított, és egyúttal gratulálunk a motorosoknak is ezen elképesztő táv szintidőn belüli teljesítéséhez!

Hírek

Visszahívjuk?

+36

* A megadott telefonszámot nem használjuk fel későbbi, marketing célú megkeresésre.